Anna Anetta Janowska

Katedra Polityki Publicznej

Kolegium Ekonomiczno-Społeczne

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Tel. +48 692 429 426

LinkedIn: link

ResearchGate: link

COR SGH: link

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9778-0549

Praca doktorska z ekonomii (ekonomika kultury) na temat sektora fonograficznego
2012 • II wyróżnienie w IX edycji Konkursu na najlepszą pracę doktorską z dziedziny nauk o kulturze „Kurs na kulturę" (Narodowe Centrum Kultury).
2011 • Rozprawa doktorska: “Branża fonograficzna w dobie rewolucji cyfrowej. Stan i perspektywy”.
Doświadczenie w zakresie badań naukowych w dziedzinie ekonomii (ekonomiki kultury) oraz polityki publicznej (w szczególności polityki kulturalnej)
2019 (II – VI) • Stypendium naukowe Dekaban Liddle na Uniwersytecie w Glasgow, badania na temat „wolnej” kultury, czyli dóbr kultury w formie cyfrowej krążących w sieci.
2018 • Muslim minorities and the refugee crisis in Europe, projekt badawczo-edukacyjny realizowany w ramach programu Erasmus+ Higher Education, Action Jean Monnet.
2016 (XI – XII) • Stypendium rządu francuskiego w Ecole des Mines, w Katedrze Mediów i Marek, badania na temat polityki kulturalnej i koncepcji “wolnej” kultury.
2015 (VI) • V Lisbon Summer School for the study of culture. The Lisbon Consortium. Praca nad projektem badawczym: „Back to the past. Cultural Policy in Poland towards Free Cultural Resources”.
Wybrane publikacje
2019 • (współautorstwo: Malik, R.) The Next 100 Years - Applying Megatrends to Analyze the Future of the Polish Economy, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", 2019, 57 (1), s.119-131.
2018 • (współautorstwo: Malik, R.) Megatrends and their use in economic analyses of contemporary challenge in the world economy, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroclawiu", 2018, 523, s. 210-221. • rozdział w książce: Umiędzynarodowienie branży fonograficznej, w: Globalizacja współcześnie, red. A.A. Janowska, R. Malik, R., Wosiek, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018. • L’industrie du disque et sa chaîne de valeur après le virage numérique – quels défis pour la créativité des artistes ?, w: "Questionner le tournant créatif : dispositifs, processus et représentations. Actes de colloque", red. Y. Andonova, A-F. Kogan, Université d’économie de Varna – Bulgarie, 7-9 juin 2018.
2017 • Przemysły kultury w erze dostępu, "Studia i Prace KZiF. Zeszyt Naukowy” 2017, 158, s. 179-199.
2016 • rozdział w książce: L'Etat comme catalyseur de la culture ouverte? Quelle politique culturelle et quelles médiations face aux circuits informels de la culture?, w: Participation et médiation(s). Nouveaux regards pour de nouveaux enjeux, red. D. Pailler, C. Urbain, L'Harmattan, Paris 2016, p. 233-254; • ICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Internet, "Gospodarka Rynek Edukacja" 2016, 4(17): 28-32.
2013 • Przyszłość branży fonograficznej ‐ scenariusze rozwoju, „Kultura współczesna - teoria, interpretacje, praktyka”, nr 4 2013, s. 213-226.
2012 • rozdział w książce: Problem globalnej ochrony własności intelektualnej w: Globalizacja i regionalizacja we współczesnym świecie, E. Molendowski (red.), Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2012.
2011 • L'avenir de la musique après la révolution numérique: opportunités et contraintes pour l'industrie du disque, Sociétés. Revue des Sciences Humaines et Sociales nr 112, 2011, s. 87-94.
Popularyzacja nauki
2018 Dzień Otwartej Nauki w SGH - organizacja wydarzenia w ramach Międzynarodowego Tygodnia Open Access
2017 Festiwal Nauki - warsztat: "Windą do nieba - o sztuce autoprezentacji. Warsztat z kamerą”
2016 Noc Bibliotek w SGH - organizacja wydarzenia Kultura Liberalna Show-biznes obnażony - biznes muzyczny w serialu Vinyl produkcji HBO (recenzja)
2014 Obserwatorium Kultury Narodowego Centrum Kultury – seria artykułów o kulturze Festiwal Nauki - wykład: „Darmowy obiad w sieci?” – czyli o tym czy to, co nam się wydaje w sieci darmowe, rzeczywiście jest darmowe
2011 Kultura się liczy! Narodowe Centrum Kultury – seria artykułów o kulturze