REPUTACJA A WARTOŚCI FIRM RODZINNYCH – W POSZUKIWANIU ZALEŻNOŚCI
Main Article Content
Abstrakt
Firma rodzinna rozumiana jako system firma-rodzina-jednostka łączy trzy systemy wartości: wartości biznesowe, rodzinne i indywidualne. Wartości wyznawane przez właścicieli i sukcesorów firmy rodzinnej determinują model zarządzania, który powinien zapewnić jej ciągłość i długoterminowe działanie. W pracy identyfikowano wartości, jakie są najważniej¬sze w procesie budowania i zarządzania reputacją w firmach rodzinnych. Przeprowadzono badania ilościowe techniką wywiadu bezpośredniego (Paper and Pencil Interview – PAPI)) wśród właścicieli przedsiębiorstw rodzinnych (300 osób) oraz ich potencjalnych sukcesorów (300 osób). Wyniki badań wskazują, że szczególne znaczenie dla budowania reputacji mają takie wartości jak spójny wizerunek, wykształcenie i wiedza, reputacja rodziny, zaufanie, dziedzictwo i trwałość, honor firmy, spójny wizerunek oraz zysk.
Słowa kluczowe: firmy rodzinne, wartości, zarządzanie reputacją
Kody klasyfikacji JEL: L14, L22, L25