STRATEGIE INTERNACJONALIZACJI I DYWERSYFIKACJI – ANALIZA WYBRANYCH PRODUCENTÓW MEBLI

Main Article Content

Mirosław Jarosiński
Ireneusz Janiuk

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie internacjonalizacji jako strategii wspierającej dywersyfikację przedsiębiorstw, prowadzącą również do rozwoju firmy. Z przeglądu literatury wynika, że istnieje luka badawcza w niewystarczających badaniach dotyczących wspólnego wykorzystania internacjonalizacji i dywersyfikacji w procesie rozwoju firmy. W części empirycznej autorzy opisują wyniki analiz dotyczących sposobów wdrażania tych dwóch strategii na podstawie czterech największych polskich producentów mebli, będących też głównymi polskimi eksporterami. We wszystkich czterech przypadkach widoczna jest bezpośrednia zależność między omawianymi strategiami, zapewniająca synergie umożliwiające rozwój.
Słowa kluczowe: internacjonalizacja, strategia dywersyfikacji, produkcja mebli Kody klasyfikacji JEL: F23, L10, L22, L25

Article Details

Jak cytować
Jarosiński, M., & Janiuk, I. (2020). STRATEGIE INTERNACJONALIZACJI I DYWERSYFIKACJI – ANALIZA WYBRANYCH PRODUCENTÓW MEBLI. Organizacja I Kierowanie, (1(188), 59–77. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/OiK/article/view/4048
Dział
Artykuły