O niektórych pożytkach z danych panelowych w badaniach koniunktury
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstrakt
Streszczenie Począwszy od 1995 roku, wzorem innych banków centralnych, Narodowy Bank Polski prowadzi własne badania ankietowe sektora przedsiębiorstw. Ich szczególną cechą jest stała próba uczestniczących w nich podmiotów, umożliwiająca prowadzenie badań panelowych. W pracy przyjrzano się dwóm względnie rzadko analizowanym aspektom tych badań: wpływowi nowych obserwacji na wskaźnik koniunktury oraz relacji pomiędzy ocenami jakościowymi bieżącej sytuacji przedsiębiorstw a wynikami finansowymi. Uzyskane wyniki pozwalają na lepsze zrozumienie zachowania się wskaźników jakościowych i stwarzają zachętę do dalszej analizy tego typu zagadnień. (abstrakt oryginalny)
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Bibliografia
Baltagi B., Econometric analysis of panel data, Wiley & Sons, 2005
Peters B., Persistence of innovation: Stylised facts and panel data evidence, DRUID Working Paper nr 06-30, 2006
Popowski P., Własności wskaźników koniunktury, NBP, Warszawa, marzec 2012, materiał niepublikowany