Strategie Dimension of Innovation
Main Article Content
Abstract
The article presents the conceptualisation of one of the aspects of the strategie dimension of innovation: the choice of the method (strategy) of innovation activities carried out by enterprises. Two types of strategic decisions are discussed: the strategy of developing innovation and the decision of an already innovative enterprise choosing the way of further development of innovation activities. Original proposals of strategy models are presented against the background of innovation strategy models described in literature, and the method of their identification is illustrated using case studies of five Polish innovation enterprises.
Downloads
Article Details
References
2. Deschamps J-P., Liderzy innowacyjności, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2014.
3. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Police w latach 2013-2015, “Informacje i Opracowania Statystyczne”, CSO, 2016.
4. Innowacyjność organizacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, B. Bojewska (Ed.), OW SGH, Warszawa 2015.
5. Jarosiński M., Procesy i modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, OW SGH, Warszawa 2013.
6. Kalinowski J., Innowacje dla sukcesu, https://kpmg/com/pl/pl/homr/insights/2016.07/ (retrieved on 27 September 2016).
7. Kanter R.M., Korporacyjna innowacyjność społeczna - nowy model innowacji, [in:] Zarządzanie innowacją, “Harvard Business Review”, Wydawnictwo HELION, Katowice 2006.
8. Karbowski A., Innowacyjność- miary oraz modele, “Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie” 2015, No. 3.
9. Knosala R., Boratyńska-Sala A., Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A., Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa 2014, Chapter 2.
10. Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, European Commission and OECD, 3 rd edition, 2005.
11. Romanowska M., Raport z badań statutowych pt. “Innowacyjność polskich przedsiębiorstw. Pomiar, modele, determinanty”, SGH, Warszawa 2016.
12. Tidd J., Bessant J., Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013.
13. Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Wybrane aspekty, R. Zuber (Ed.), Warszawa, Difin, 2016.
14. Zarządzanie współczesnymi organizacjami gospodarczymi w procesie wzrostu innowacyjności i globalizacji gospodarki, U. Wąsikiewicz-Rusnak (Ed.), WNWSzB w Dąbrowie Górniczej, 2015.