Koniunktura w handlu : I kwartał 2022 Badania Koniunktury Gospodarczej Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Katarzyna Majchrzak
Łukasz Olejnik

Abstrakt

1. Koniunktura w handlu w I kwartale 2022 r. poprawiła się. Wartość wskaźnika koniunktury IRG SGH (IRGTRD) zwiększyła się w ciągu kwartału o 6,0 pkt i wynosi 0,3 pkt. Jest jednak niższa od średniej dla pierwszego kwartału z ostatnich dziesięciu lat (wynosi ona 3,9 pkt) oraz od poziomu odnotowanego przed rokiem (4,6 pkt w I kwartale 2021 r.). Wzrost wartości IRGTRD jest skutkiem spadku wielkości zapasów. Wartości pozostałych dwóch składowych wskaźnika koniunktury (przewidywanej wielkości sprzedaży i prognozowanych zakupów towarów) obniżyły się. 2. W ciągu kwartału odnotowano wzrost wartości wskaźnika dla większości grup przedsiębiorstw według liczby zatrudnionych; największy dla przedsiębiorstw zatrudniających od 21 do 50 osób (z poziomu -5,2 do 4,8 pkt) oraz firm zatrudniających do 20 osób (z -6,5 do -0,3 pkt). W przypadku przedsiębiorstw dużych (powyżej 100 zatrudnionych) wzrost był mniejszy (z 1,1 do 2,2 pkt). Jedyną grupą, dla której wartość wskaźnika koniunktury obniżyła się, były przedsiębiorstwa zatrudniające od 51 do 100 osób (spadek w ciągu kwartału z poziomu -10,3 pkt do -11,1 pkt).(fragment tekstu)

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Jak cytować
Majchrzak, K., & Olejnik, Łukasz. (2022). Koniunktura w handlu : I kwartał 2022: Badania Koniunktury Gospodarczej Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH. Koniunktura W Handlu, (113), 1–33. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KwH/article/view/3431
Dział
Artykuły

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 > >>