E-LEARNING W CZASIE PANDEMII COVID-19: POZYTYWNE ASPEKTY I BARIERY ZDALNEJ NAUKI Z PERSPEKTYWY STUDENTÓW

Main Article Content

Iwona Chroniak-Orsa
Klaudia Smoląg

Abstrakt

E-learning jako forma nauczania do czasu wybuchu pandemii COVID-19 był w wielu polskich uczelniach traktowany tylko jako dodatkowa, alternatywna forma prowadzenia zajęć. W wyniku pandemii prowadzenie zajęć w sposób zdalny stało się koniecznością. Możliwe to było tylko poprzez wszechstronne wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych, które obecnie stanowi podstawę realizacji procesów dydaktycznych. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja barier oraz pozytywnych aspektów wynikających z wdrożenia nauczania zdalnego w procesach dydaktycznych na uczelniach wyższych z perspektywy studenta. Przeprowadzone badanie miało charakter ilościowy i zostało zrealizowane z wykorzystaniem zdalnego kwestionariusza ankietowego na grupie 144 respondentów w okresie od grudnia 2021 roku do stycznia 2022 roku. Wyniki badania pozwoliły na zidentyfikowanie barier oraz udogodnień definiowanych przez respondentów, które wynikały ze 100-procentowego wdrażania zdalnych procesów dydaktycznych.


Słowa kluczowe: zdalna nauka, e-learning, COVID-19, ICT


Kody klasyfikacji JEL: I23, I25

Article Details

Jak cytować
Chroniak-Orsa, I., & Smoląg, K. (2022). E-LEARNING W CZASIE PANDEMII COVID-19: POZYTYWNE ASPEKTY I BARIERY ZDALNEJ NAUKI Z PERSPEKTYWY STUDENTÓW. Organizacja I Kierowanie, (2 (191), 231–241. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/OiK/article/view/4013
Dział
Artykuły