DZIAŁANIA PROSPOŁECZNE I WIZERUNEK FIRMY WODNO-KANALIZACYJNEJ NA PRZYKŁADZIE PWIK RYBNIK
Main Article Content
Abstrakt
Celem artykułu jest zdiagnozowanie, w jaki sposób działania prospołeczne Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. wpływają na wizerunek tej firmy w opinii społeczności lokalnej w Rybniku. Aby odpowiedzieć na to pytanie, przeprowadzono badanie. Metodą badawczą były badania ilościowe, umożliwiające analizę statystyczną, natomiast narzędziem badawczym – zaprojektowany przez autorów kwestionariusz w formie ankiety. Pytania dotyczyły postrzegania wizerunku PWiK i miały za zadanie ocenić skuteczność i adekwatność działań prospołecznych podejmowanych przez PWiK Rybnik, w kontekście możliwości poprawy świadczonych przez przedsiębiorstwo usług. Przeprowadzone badanie pozwoliło na sformułowanie wniosków i opracowanie propozycji usprawnień kreowania pozytywnego, prospołecznego wizerunku przedsiębiorstwa wodno-kanalizacyjnego, które pozytywnie wpłyną na realizację prospołecznej strategii innowacyjności firmy PWiK Rybnik Sp. z o.o.
Słowa kluczowe: wizerunek firmy, public relations, CSR, branża wodno-kanalizacyjna
Kody klasyfikacji JEL: A13, O35, L14