STRATEGIA INTERNACJONALIZACJI RODZINNYCH GRUP KAPITAŁOWYCH NA PRZYKŁADZIE GRUPY LPP
Main Article Content
Abstrakt
W artykule przedstawiono pilotażowe badanie strategii internacjonalizacji polskich rodzinnych grup kapitałowych na przykładzie grupy kapitałowej LPP. LPP to jedna z największych rodzinnych grup kapitałowych w Polsce oraz jedna z największych grup branży odzieżowej w Europie. Strategię internacjonalizacji LPP oceniono na podstawie analizy działalności na poszczególnych rynkach geograficznych oraz wskaźników finansowych generowanych przez grupę. Wnioski z analizy wskazują na zgodności zachowań grupy LPP z teoretycznymi przewidywaniami – strategia internacjonalizacji następuje w sposób sekwencyjny zaprezentowany w modelu uppsalskim. Pozytywny wybór internacjonalizacji jako strategii rozwoju potwierdzają uzyskiwane wyniki finansowe. Głównymi metodami badań użytymi na potrzeby artykułu są studia literaturowe oraz studium przypadku. Słowa kluczowe: rodzinne grupy kapitałowe, internacjonalizacja, LPP, case study, Polska, branża odzieżowa
Kody klasyfikacji JEL: F23, L22