Tożsamość miasta w kontekście przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych we współczesnej Polsce. Przypadek Kielc
Main Article Content
Abstrakt
City identity can be defined as a historically distinctive attributes that distinguish that city form all the other cities. Identity is influenced by many factors such as: genesis of a city, economic development, spatial arrangements and the picture of a city in the collective mind of its inhabitants. City identity is not permanent feature. It is influenced by political, social and economic changes. The most important factors that influence city identity are: system transformation, globalization, metropolization and European integration. The combination of all these processes and their influences on the identity of contemporary city, such as Kielce, is the aim of this study,
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Czarzasty J., Stosunki pracy w handlu wielkopowierzchniowym w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010
Edensor T., Tożsamość narodowa, kultura popularna i życie codzienne, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004
Gawryszewski A., Ludność Polski w XX wieku, PAN, Instytut Geografi i i Przestrzennego Zagospodarowania im. Stanisława Leszczyckiego, Warszawa 2005
Glińska E., Socjologiczna i marketingowa koncepcja tożsamości miasta, w: Obywatelstwo i tożsamość w społeczeństwach zróżnicowanych kulturowo i na pograniczach, t. 1, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2006
Głowka J., Oborny A., Pieniążek-Samek M., Kielce. Historia, kultura, sztuka, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2003
Guldon Z., Massalski A., Historia Kielc do roku 1945, Kieleckie Centrum Kultury, Kielce 2000
Hobsbawn E., Ranger T., Tradycja wynaleziona, Wydawnictwo UJ, Krakow 2008
Jałowiecki B., M.S. Szczepański, Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006
Kielce, ambitne miasto liderów. Strategia rozwoju miasta Kielce na lata 2007–2020, WYG International, Kielce 2006
Kociszewski J., Tendencje rozwoju oraz restrukturyzacja miast regionalnych w Polsce, w: Rozwój miast i zarządzanie gospodarką miejską, red. J. Słodczyk, Uniwersytet Opolski, Opole 2004
Kopertowska D., Kielce. Historia i współczesność w nazewnictwie, Wydawnictwo AŚ im. Jana Kochanowskiego, Kielce 2001
Lencewicz S., Kondracki J., Geografi a fizyczna Polski, PWN, Warszawa 1959
Malikowski M., Palak M., Zmiany przestrzenne i społeczne w rzeszowskich suburbiach, w: Przemiany przestrzenne w dużych miastach Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, red. M. Malikowski, S. Solecki, Nomos, Kraków 2007
Mikołajczyk J., Rozwój centrów handlowych w Polsce, ,,Zeszyty Naukowe’’ nr 529, ,,Ekonomiczne Problemy Usług’’ nr 30, ,,Wielkie Miasta, Aglomeracje, Metropolie’’, Wydawnictwo Naukowe Usz., Szczecin 2009
Pazdur J., Dzieje Kielc do 1863 roku, Ossolineum, Wrocław 1971
Rocznik Statystyczny Demografii, GUS, Warszawa 1996
Szczepański M., Tożsamość regionalna – w kręgu pojęć podstawowych i metodologii badań. Między tożsamością indywidualna a społeczną – preliminaria, www.socjologiarozwoju.us.edu.pl/documents/25.html
Tuan Y.F., Przestrzeń i miejsce, PIW, Warszawa 1987
Ustawa z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu zasadniczego trojstopniowego podziału terytorialnego państwa, DzU nr 96, 1998
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, DzU nr 16, 1990
Zarębska A., Tożsamość organizacyjna przedsiębiorstwa. Jak stworzyć konkurencyjną firmę?, Difin, Warszawa 2008
Solecki S., Zmiany funkcjonalno-przestrzenne w Rzeszowie w warunkach metropolizacji w: Przemiany przestrzenne w dużych miastach Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, red. M. Malikowski, S. Solecki, Nomos, Kraków 2007
Szot-Radziszewska E., Development of modern technologies in the area of the old polish industrial region. Tradition for modernity, w: Scientifi c basis of modern technologies: experience and prospects, red. Y.I. Shalapko, L.A. Dobrzanski, Department of Principles of Engineering Mechanics of Khmelnitsky National University, Jaremche 2011
Śliz A, Szczepański M., Tożsamość jednostkowa i zbiorowa w procesie metropolizacji, w: Stałość i zmienność tożsamości, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010