CSR sposobem na trwałą przewagę konkurencyjną. Wpływ projektów realizowanych w Narodowych Strategicznych Ramach Odniesienia 2007-2013 na upowszechnienie społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce
Main Article Content
Abstrakt
If a company wants to be innovative and competitive in the international market, it needs to act responsibly and have good relationships throughout the supply chain. Corporate social responsibility (CSR) is a management concept that addresses those challenges. The author attempted to identify the idea of CSR and relate it to the practical aspects. The projects supporting the development of CSR in Poland, which were implemented in the National Strategic Reference Framework 2007-2013, were analyzed. An attempt was made to assess the impact of projects co-financed from the Operational Program "Human Capital" on the promotion of CSR in Poland. The study was based on data from the National Information Infrastructure which collects information about contracts from the financial perspective 2007-2013
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/95/UE w odniesieniu do ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy z dnia 22 października 2014 r., DzU L 330 z 15.11.2014.
Eggers W. D., Macmillan P., Rewolucja rozwiązań. Współpraca pomiędzy biznesem, rządami oraz przedsiębiorstwami społecznymi na rzecz rozwiązywania największych problemów współczesnego świata, Poltext Sp. z o.o., Warszawa 2014.
Gruszecka-Tieśluk A., Co w trawie piszczy?, [w:] Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki. Raport 2015, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Kacprzak J., Aktualne wyzwania dla społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw z perspektywy krajowej i europejskiej, Konferencja "UKSW i PSG razem dla kształtowania etyki w gospodarce", Warszawa, 27.10.2015.
Kanter R. M., Od powierzchownych zmian do poważnych transformacji. Sektor społeczny jako poligon dla innowacji w biznesie, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Harvard Business School Press, Helion, Gliwice 2007.
Lesik A., Brysiak M., Innowacyjność a społeczna odpowiedzialność biznesu wśród największych przedsiębiorstw, Raport Millward Brown, http://odpowiedzialnybiznes.pl/ wp-content/uploads/2014/03/Zrównoważona-innowacyjność-w-polskichprzedsiębiorstwach- stan-obecny-a-wyzwania.pdf
Łukasiak P., Biznes bez wartości nie ma przyszłości!, http://nienieodpowiedzialni.pl/ biznes-bez-warto-ci-nie-ma-przysz-o-ci-_2_98_1/
Maison & Partners, Raport z badania "Zaufanie do instytucji "nansowych" na zlecenie ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych, Konferencja "Nienieodpowiedzialni", Warszawa, 7.10.2016.
Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007-2013 wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie, Narodowa Strategia Spójności, Ministerstwo Rozwoju, Warszawa 2007.
Nowak-Gocławski A., O projekcie, http://nienieodpowiedzialni.pl/o-projekcie/
Orłowski W., 6. Targi CSR Edukacyjna działalność biznesu. Przedmiot obowiązkowy, Panel dyskusyjny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa, 17.11.2016.
Papież Franciszek, Encyklika Laudato si', Rzym 2015.
Porter M. E., Kramer M. R., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Harvard Business School Press, Helion, Gliwice 2007.
Poziom realizacji programów - stan na 31 lipca 2016 r., Ministerstwo Rozwoju, https:// www.funduszeeuropejskie.2007-2013.gov.pl/AnalizyRaportyPodsumowania/ poziom/ Strony/default.aspx
Rok B., Nowa fala zmienia biznes, "Odpowiedzialny Biznes. Kompedium CSR" nr 16/VI, 2016.
Stanley V., Innowacyjność na miarę naszych czasów, "Odpowiedzialny Biznes. Kompedium CSR" nr 16/VI, 2016.
Zestawienie umów lub decyzji o dofinansowanie - w podziale na programy oraz temat priorytetu, Krajowy System Informatyczny (SIMIK 07-13), https:www.funduszeeuropejskie. 2007-2013.gov.pl/Analizy/Raporty/Strony/KSI_raporty.aspx