Technologiczne aspekty ryzyka operacyjnego w bankach
Main Article Content
Abstrakt
The development of IT technology enables implementation of new tools thatallow a bank to build competitive advantage. However, new technologies alsocause increase of the risk level that is associated with them, which is part of theoperational risk in the bank. Key trends in the development of electronic societynot only generate potential profits for the banks but are a source of new threatsthat need to be analyzed in order to avoid potentially serious problems in thebanking sector.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Kaplan A., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of SocialMedia, “Business Horizons” 2010, No. 53 (1), 2010.
KNF, Rekomendacja M, załącznik do Uchwały KNF z dn. 8.01.2013, Dz. Urz. KNF z 2013,poz. 6.
Mitnick K., Sztuka podstępu, Helion, Warszawa 2003.
O’Reilly T., What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generationof Software, oreilly.com, dostęp 20.03.2015.
Participative web and user-created content: Web 2.0, wikis, and social networking, OECD,Paris 2007.
Petri G., Shedding Light on Cloud Computing, CA Technologies, 2010.
Podgórecki A., Zasady socjotechniki, Wiedza Powszechna, Warszawa 1966.
Shah M., Clarke S., E-Banking Management: Issues, Solutions and Strategies, ISR, Hershey,New York 2009.
The Internet Encyclopedia, Vol. 2, red. H. Bigdoli H., J. Wiley & Sons, 2004.
Trejderowski T., Socjotechnika: podstawy manipulacji w praktyce, Eneteia, Warszawa 2009.www.britannica.com, dostęp 20.03.2015.
www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/ Raporty,%20badania,%20rankingi/Digital_Trends_1.pdf, dostęp 20.03.2015.
www.facebook.com/commonwealthbank, dostęp 20.03.2015.
www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky-lab_ok-consumer-survey-report_eng_final.pdf, dostęp 20.03.2015.
www.wikipedia.com, dostęp 20.03.2015.