Ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce
Main Article Content
Abstrakt
The purpose of this article is to show the evolution of the idea of corporate social responsibility in Poland. It is based on a critical analysis of literature, web research and participatory observation. Both birth of the idea of corporate social responsibility and stages of evolution of the way it is understood were similar in Poland and in Western Europe. However, those processes in Poland were delayed and their scale was smaller. The importance of the concept of CSR is also not as rigid and tends to change. This is due to the fact that the concept itself is derived from practice, evolving in response to the needs of society and business. However, the essence of responsibility remains constant and up-to-date.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Rok B., Etyczność, ekonomiczność i efektywność koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, w: Współczesne wyzwania nauk praktycznych, red. A. Lewicka-Strzałecka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2007.
Rok B., Nasz kapitał, "Biuletyn Forum Odpowiedzialnego Biznesu" 2001, nr 1.
Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
Społeczna odpowiedzialność biznesu, http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu/
Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007, s. 22, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2014/03/UNDP_baseline_PL.pdf
The State of Trust, www.edelman.com/insights/intellectual-property/2016-edelman-trust--barometer/state-of-trust/
Tworzenie wspólnej wartości Nestlé w Polsce. Raport 2008-2011, www.nestle.pl/asset--library/documents/raport_csv_nestle_2008_2011.pdf
Tyburski W., Filozoficzne i aksjologiczne założenia edukacji dla zrównoważonego rozwoju, w: Obszary badań nad trwałym i zrównoważonym rozwojem, red. B. Poskrobko, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok 2007.
Visser W., CSR 2.0. Ewolucja i rewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu, http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/csr-2-0-ewolucja-i-rewolucja-spolecznej-odpowiedzialnoscibiznesu/
Wspieraj fundusze wieczyste zarządzane przez Akademię, http://funduszewieczyste. pl/pl/fundusz-wieczysty/wspieraj-fundusze-wieczyste
Zaangażowanie społeczne Polaków, Raport TNS Polska dla Groupon Polska, http://media.groupon.pl/!le/mediakit/537511/4a/raport_tns_groupon_zaangazowanie_spoleczne_polakow.pdf