Ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce

Main Article Content

Ewa Jastrzębska

Abstrakt

The purpose of this article is to show the evolution of the idea of corporate social responsibility in Poland. It is based on a critical analysis of literature, web research and participatory observation. Both birth of the idea of corporate social responsibility and stages of evolution of the way it is understood were similar in Poland and in Western Europe. However, those processes in Poland were delayed and their scale was smaller. The importance of the concept of CSR is also not as rigid and tends to change. This is due to the fact that the concept itself is derived from practice, evolving in response to the needs of society and business. However, the essence of responsibility remains constant and up-to-date.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Jastrzębska, E. (2016). Ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia I Prace, (4), 85–101. https://doi.org/10.33119/KKESSiP.2016.4.4
Dział
Dział główny

Bibliografia

Rok B., Biznes społecznie odpowiedzialny - teoria i praktyka, w: Ekonomia społeczna a rozwój, red. J. Hausner, MSAP, Kraków 2008.
Rok B., Etyczność, ekonomiczność i efektywność koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, w: Współczesne wyzwania nauk praktycznych, red. A. Lewicka-Strzałecka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2007.
Rok B., Nasz kapitał, "Biuletyn Forum Odpowiedzialnego Biznesu" 2001, nr 1.
Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
Społeczna odpowiedzialność biznesu, http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu/
Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007, s. 22, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2014/03/UNDP_baseline_PL.pdf
The State of Trust, www.edelman.com/insights/intellectual-property/2016-edelman-trust--barometer/state-of-trust/
Tworzenie wspólnej wartości Nestlé w Polsce. Raport 2008-2011, www.nestle.pl/asset--library/documents/raport_csv_nestle_2008_2011.pdf
Tyburski W., Filozoficzne i aksjologiczne założenia edukacji dla zrównoważonego rozwoju, w: Obszary badań nad trwałym i zrównoważonym rozwojem, red. B. Poskrobko, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok 2007.
Visser W., CSR 2.0. Ewolucja i rewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu, http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/csr-2-0-ewolucja-i-rewolucja-spolecznej-odpowiedzialnoscibiznesu/
Wspieraj fundusze wieczyste zarządzane przez Akademię, http://funduszewieczyste. pl/pl/fundusz-wieczysty/wspieraj-fundusze-wieczyste
Zaangażowanie społeczne Polaków, Raport TNS Polska dla Groupon Polska, http://media.groupon.pl/!le/mediakit/537511/4a/raport_tns_groupon_zaangazowanie_spoleczne_polakow.pdf