CONTINUOUS IMPROVEMENT JAKO REKOMENDOWANA STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA WE WSPÓŁCZESNYCH UWARUNKOWANIACH RYNKOWYCH
Main Article Content
Abstrakt
W artykule przedstawiono główne wnioski wynikające z rozważań na temat sprawnego funkcjonowania systemu continuous improvement jako bardzo ważnego elementu rozwoju przedsiębiorstwa we współczesnych uwarunkowaniach rynkowych. Oprócz dywagacji na temat istoty pojęcia, zaprezentowano w nim podstawowe elementy oraz etapy budowania systemu ciągłego doskonalenia w przedsiębiorstwie. W końcowej części opracowania zaprezentowano konkluzje o charakterze aplikacyjnym. Jako metodę badawczą, oprócz analizy literatury źródłowej, zastosowano przede wszystkim analizę i syntezę wyników badań i doświadczeń empirycznych autora. Artykuł jest adresowany w szczególności do menedżerów, którzy w praktyce są zobligowani do skutecznego radzenia sobie z trudnymi uwarunkowaniami współczesnego otoczenia.
Słowa kluczowe: continuous improvement, ciągłe doskonalenie, przedsiębiorstwo, rozwój, strategia
Kody klasyfikacji JEL: D2, L23, O2, M11