OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW DOTYCZĄCE KOMPETENCJI CYFROWYCH ABSOLWENTÓW UCZELNI EKONOMICZNYCH
Main Article Content
Abstrakt
Główną determinantą rozwoju współczesnego biznesu jest technologia informatyczno-komunikacyjna. Wpływa ona zarówno na zmiany potrzeb i zachowań klientów, jak również sposób prowadzenia biznesu. Zdolność skutecznego działania w tych warunkach wymaga posiadania specyficznych kompetencji, określanych jako cyfrowe. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące identyfikacji oczekiwań rynku pracy w zakresie kompetencji cyfrowych absolwentów uczelni ekonomicznych, na podstawie analizy tekstowej ogłoszeń o pracę. Wyjaśniono pojęcie kompetencji cyfrowych. Przedstawiono schemat badania polegającego na analizie treści ogłoszeń o pracę w celu identyfikacji wymaganych kompetencji. Zastosowana metoda może zostać wykorzystana do stworzenia systemu stałego monitorowania oczekiwań kompetencyjnych na rynku pracy.
Słowa kluczowe: kompetencje cyfrowe, analiza treści, absolwenci uczelni ekonomicznych, rynek pracy
Kody klasyfikacji JEL: M12, I23, M54