OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW DOTYCZĄCE KOMPETENCJI CYFROWYCH ABSOLWENTÓW UCZELNI EKONOMICZNYCH​

Main Article Content

Janusz Czekaj
Małgorzata Tyrańska
Bernard Ziębicki

Abstrakt

Główną determinantą rozwoju współczesnego biznesu jest technologia informatyczno-komunikacyjna. Wpływa ona zarówno na zmiany potrzeb i zachowań klientów, jak również sposób prowadzenia biznesu. Zdolność skutecznego działania w tych warunkach wymaga posiadania specyficznych kompetencji, określanych jako cyfrowe. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące identyfikacji oczekiwań rynku pracy w zakresie kompetencji cyfrowych absolwentów uczelni ekonomicznych, na podstawie analizy tekstowej ogłoszeń o pracę. Wyjaśniono pojęcie kompetencji cyfrowych. Przedstawiono schemat badania polegającego na analizie treści ogłoszeń o pracę w celu identyfikacji wymaganych kompetencji. Zastosowana metoda może zostać wykorzystana do stworzenia systemu stałego monitorowania oczekiwań kompetencyjnych na rynku pracy.


Słowa kluczowe: kompetencje cyfrowe, analiza treści, absolwenci uczelni ekonomicznych, rynek pracy


Kody klasyfikacji JEL: M12, I23, M54

Article Details

Jak cytować
Czekaj, J., Tyrańska, M., & Ziębicki, B. (2022). OCZEKIWANIA PRACODAWCÓW DOTYCZĄCE KOMPETENCJI CYFROWYCH ABSOLWENTÓW UCZELNI EKONOMICZNYCH​. Organizacja I Kierowanie, (2 (191), 243–257. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/OiK/article/view/4014
Dział
Artykuły