Przesyłanie tekstów

Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
  • Zgłoszenie nie było jeszcze publikowane, ani nie zostało wysłane do innego czasopisma (lub odpowiednie wyjaśnienie zostało zawarte w sekcji komentarzy dla redaktora).
  • Artykuł powinien zawierać: wstęp lub wprowadzenie, streszczenie, słowa kluczowe, JEL,
    podsumowanie, spis literatury alfabetycznie
  • Objętość artykułu nie powinna przekraczać 8 000 słów
  • Tekst jest zapisany pojedynczymi spacjami, czcionką 12 punktów, zawiera kursywę zamiast podkreślników (wyjąwszy adresy URL); ilustracje, wykresy i tabele zostały wklejone we właściwe miejsca.
  • Plik zgłoszenia zapisane jest w formacie zapisu OpenOffice, Microsoft Word lub RTF.
  • Jeżeli są dostępne, dostarczono URL odnośników.
  • Tekst przestrzega wymogów stylistycznych i bibliograficznych wyznaczonych we Wskazówkach dla autora.
  • Elementy konieczne do zamieszczenia na pierwszej stronie artykułu:
    Imię i Nazwisko
    Afiliacja (jednostka naukowa lub miejsce pracy, adresy e-mail do wszystkich autorów oraz
    numery ORCID)
    Tytuł artykułu, streszczenie i słowa kluczowe w języku polskim (minimum trzy)
    Tytuł artykułu, streszczenie i słowa kluczowe w języku angielskim (minimum trzy)
  • Tekst powinien być podzielony na części, a śródtytuły powinna być wyraźnie rozdzielone.
  • W pracy należy podać cel pracy i metody badań.
  • Cytowania i zapis literatury powinien być w stylu harvardzkim.

Wytyczne dla autorów

Wskazówki dla autorów
Przygotowując artykuły, prosimy kierować się „Wskazówkami dla autorów” i Standardami
edytorskimi":
Ewentualne pytania dotyczące kwestii merytorycznych prosimy kierować na adres:
dominik.borek@msit.gov.pl, a pytania w sprawach redakcyjnych do przewodniczącej Kolegium
Pomocniczego Redakcji – pani dr hab. Katarzyny Podhorodeckiej, prof. ucz.:
redakcja@msit.gov.pl

Artykuły

Zasady publikacji w tym dziale

Polityka prywatności

Szanowni Państwo,

Od 25 maja 2018 r. obowiązują przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO).

W nawiązaniu do wymienionych przepisów informujemy, iż Administratorem danych osobowych jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa. Dane osobowe znajdujące się w serwisie (imię, nazwisko, afiliacja, adres e-mail, nota biograficzna, wizerunek) przechowywane są i publikowane na mocy zgody osób, których dotyczą.

Osobom tym przysługują prawa opisane w naszej Polityce Prywatności, dlatego prosimy wszystkich użytkowników serwisu www.econjournals.sgh.waw.pl o zapoznanie się z treścią ww. dokumentu, który w sposób prosty i precyzyjny opisuje wszystkie zagadnienia związane z przetwarzaniem, jak również ochroną zgromadzonych danych osobowych.

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych po przez portal, prosimy o kontakt z redakcją czasopisma.

  1. Informacje ogólne.

    1. Operatorem Serwisu www.econjournals.sgh.waw.pl jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
    2. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
      • Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
      • Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. "ciasteczka").
      • Poprzez gromadzenie logów serwera www
  2. Informacje w formularzach.
    1. Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
    2. Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
    3. Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.
    4. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.
    5. Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych podmiotów, z którymi Operator Serwisu w tym zakresie współpracuje.

  3. Informacja o plikach cookies.
    1. Serwis korzysta z plików cookies.
    2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
    3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
    4. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
      • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
      • utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
      • określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
    5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
    7. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
    9. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
    10. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
    11. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  4. Logi serwera.
    1. Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
    2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
      • czas nadejścia zapytania,
      • czas wysłania odpowiedzi,
      • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
      • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
      • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
      • informacje o przeglądarce użytkownika,
      • Informacje o adresie IP.
    3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
    4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
  5. Udostępnienie danych.
    1. Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
    2. Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.
    3. Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
  6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
    1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
    2. W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:
  7. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko serwisu WWW Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Serwis zawiera odnośniki do innych stron – należy pamiętać, że po przejściu na inną stronę warto zapoznać się z obowiązującą tam polityką prywatności.