Studium przypadku jako metoda nauczania etyki biznesu
Main Article Content
Abstract
The Harvard Business School introduced the practice of teaching business ethics through case study. This article presents the characteristics of teaching business ethics through case study. First we answered the question: how to build a case study? Then we showed how moral problems are solved through a case study. Next we showed the types of case study (teaching goal, kind of moral issues, the role of ethics and problems of this method of teaching). Then we answered the question how to use the methods of philosophy for the analysis of case study. We have considered the problem of the moral level of the students who solved the case study. Turning to practical matters provides instructions for building a case study. Finally, we showed that solving the case study not only provides a valuable method of teaching ethics in the business, but is valuable for professional ethics.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
References
,,Decydent & Decision Maker’’, nr.74 styczeń 2008
Chryssides G.D., Kaler J.H., Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa 1999
Hartmann N., Wypisy z etyki, wybór i oprac. M. Grabowski, Wydawnictwo UMK, Toruń 1999
Kaminski F.J.H., Methodik des Ökonomieunterrichts, Klinkhardt, Bad Heilbrunn 1999
Lennick D., Kiel F., Inteligencja moralna, Purana, Wrocław 2007
Nash L.L., Etyka bez kazań, w: Etyka biznesu. Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, red. L.V. Ryan CSV, J. Sójka, W drodze, Poznań 1997
Singer M.G., Verallgemeinerung in der Ethik: zur Logik moralischen Argumentierens, Suhrkamp Verlag, Berlin 1975