Analiza rozwoju rynku telefonii mobilnej w Polsce w latach 2002-2013
Main Article Content
Abstract
The purpose of this article is to analyze the changes and current state of the Polish mobile telephony market. The thesis of the article states that a multiple increase in demand for telecommunication services has been observed on the Polish mobile telephony market in 2002–2013. The article describes the transformation of the Polish mobile telephony market based on its demonopolization and liberalisation. The quantitative research was based on the annual statistical data of Central Statistical Office and reports of Office of Electronic Communications.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
References
Z. Wysokińska, Polityka konkurencji Unii Europejskiej na rynkach sektorów sieciowych na przykładzie rynku energetycznego i telekomunikacyjnego, w: Regionalne aspekty polityki konkurencji w procesie integracji europejskiej, red. J. Witkowska, Z. Wysokińska, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2006, s. 22–25.
H. Babis, Istota rynku usług telekomunikacyjnych, w: Rynek usług telekomunikacyjnych, red. H. Babis, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011, s. 46–59
W. Maziarz, Ewolucja rynku usług telekomunikacyjnych w latach 1987–2007, w: Przeobrażenia na rynku łączności i kierunki jego rozwoju, red. H. Babis, G. Wolska, „Zeszyty Naukowe” nr 463
M. Raczyński, Reformy sektora telekomunikacji w Polsce, w: Regulacyjna rola państwa we współczesnej gospodarce, red. D. Kopycińska, Print Grup, Szczecin 2006, s. 297–303
J. Bryła, Konkurencja cenowa telefonii komórkowej na rynku polskim na tle rynku światowego, w: Funkcjonowanie i rozwój korporacji wielonarodowych w wybranych sektorach usługowych i produkcyjnych, cz.1, red. J. Kubicka, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2008, s. 131–170
M. Duszak, B. Bartoszewska, M. Olender-Skorek, Obraz polskiego rynku telefonii mobilnej w świetle postępującej konkurencyjności rynku, w: Przeobrażenia na rynku łączności i kierunki jego rozwoju, op.cit., s. 315–324.
Informacja o wynikach kontroli realizowania przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zadań w zakresie regulacji rynku usług telekomunikacyjnych, NIK, Departament Komunikacji i Systemów Transportowych, Warszawa 2008, s. 19–21
B. Bartoszewska, M. Duszak, M. Olender-Skorek, Przewaga konkurencyjna firmy na przykładzie TP SA, w: Przeobrażenia na rynku łączności i kierunki jego rozwoju, op.cit., s. 485–492
J. Kubasik, Batalia o konkurencję w polskiej telekomunikacji, w: Przeobrażenia na rynku łączności i kierunki jego rozwoju, ibidem, s. 285–301
S. Piątek, Prawo telekomunikacyjne. Komentarz, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2013
P. Kaczmarczyk, Dynamika i stan rynku telefonii stacjonarnej w Polsce, „Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Nauki Ekonomiczne” t. XVIII, Płock 2013, s. 54–9
P. Kaczmarczyk, Dynamika ilościowa polskiego rynku telekomunikacyjnego w segmencie dostępu do Internetu w latach 2002–2012, w: Przedsiębiorstwa, banki i regiony w gospodarce, red. nauk. J. Grzywacz, S. Kowalski, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku, Płock 2014, s. 211–222.
B. Ciesielski, Wpływ integracji z Unią Europejską na rozwój konkurencji w polskim sektorze usług telekomunikacyjnych, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania” nr 3 (53), Wydawnictwo PRET SA, Warszawa 2011, s. 37–40
A. Małachowski, Hiperkonkurencja operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, w: Współczesne aspekty informacji, t. 2, red. J. Goliński, K. Krauze, A. Kobyliński, M. Grzywińska-Rąpca, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010, s. 15–24
Koniunktura gospodarcza świata i Polski w latach 2007–2010, red. K. Marczewski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2009, s. 113–130
Koniunktura gospodarcza świata i Polski w latach 2008–2011, red. K. Marczewski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2010, s. 119–135
Koniunktura gospodarcza świata i Polski w latach 2009–2012, red. K. Marczewski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2011, s. 128–145