Preferencje młodych klientów banków w zakresie bankowości internetowej

Main Article Content

Mirosław Sołtysiak

Abstract

The article presents selected outcomes of research concerning awareness andpreferences of young Poles with respect to online banking. The study was carriedout in 2013–14 on a sample of students from Podkarpackie voivodeship.The analysis of the research outcomes allowed to assess the level of significanceof online banking services for young people and to specify factors relevant forchoosing a bank or online banking service.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sołtysiak, M. (2015). Preferencje młodych klientów banków w zakresie bankowości internetowej. Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia I Prace, 2(3), 207–218. https://doi.org/10.33119/KKESSiP.2015.2.3.14
Section
Articles

References

Internauci 2014, CBOS, www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_082_14. PDF, dostęp15.20.2015.
NETB@NK Raport Bankowość internetowa i płatności bezgotówkowe III kwartał 2014 r.,ZBP,http://zbp.pl/public/repozytorium/wydarzenia/images/grudzien_2014/konferencja/Netbank_Q3_2014v5.2.pdf, dostęp 25.02.2015. 
Rynek bankowości internetowej – III kw. 2014 r. http://prnews.pl/raporty/raport-prnewsplrynek-bankowosci-internetowej-iii-kw-2014–6550145.html, dostęp 15.01.2015.
Sołtysiak M., Raport z badań Bankowość internetowa – świadomość i preferencje młodychludzi – etap II, Rzeszów 2015.
Sołtysiak M., Suraj M., Internet banking awareness and preferences among young peoplein Poland, ”Humanities and Social Sciences – Quarterly” 2014, Vol. XIX, ResearchJournal No. 21 (3).