Recenzja książki Alicji Jaskierni pt.Od telewizji masowej do Netfliksa : telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2016

Main Article Content

Sabina Łubiarz

Abstract

Na naszym rynku wydawniczym pojawiła się praca, o której można śmiało powiedzieć, że z całą pewnością wypełnia lukę dotąd przez polskich badaczy niezagospodarowaną. Monografia Alicji Jaskierni jest taką właśnie propozycją. Specjalizująca się w problematyce systemów medialnych, standardów dziennikarskich i polityki medialnej profesor Uniwersytetu Warszawskiego doktor habilitowana Alicja Jaskiernia jest znawczynią amerykańskiego rynku medialnego i pracownikiem Katedry Systemów Medialnych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy Autorka nie tylko przedstawia sektor amerykańskiej telewizji (uwzględniając jego wielowymiarowość i zróżnicowanie), ale analizuje także dynamikę zmian na rynku medialnym. Bacznie przyglądając się wszystkim najważniejszym czynnikom wpływającym na zachodzące zmiany, niezwykle trafnie diagnozuje obecny etap przeobrażeń amerykańskiego sektora telewizyjnego i przedstawia dominujące tendencje rozwojowe na tym rynku.(fragment tekstu)

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Łubiarz, S. (2017). Recenzja książki Alicji Jaskierni pt.Od telewizji masowej do Netfliksa : telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2016. Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia I Prace, (4), 195–199. Retrieved from https://econjournals.sgh.waw.pl/kwes/article/view/53
Section
Reviews

References

Anderson Ch., The Long Tail. How Endless choice is Creating Unlimited Demand, Random House Business Books, London 2006.
Croteau D., Hoynes W., The Business of Media. Corporate Media ikthe Public Interest, Pine Forge Press, Thousand Oaks-London-New Dehli 2006.
Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2017.
Jaskiernia A., Od telewizji masowej do Netfliksa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, WDiNP UW, Warszawa 2016, s. 71-72.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Kowalski T., Mediamorfoza - rzecz o przyszłości mediów i mediach przyszłości w aspekcie konwergencji, "Studia Medioznawcze" nr 1, 2001, s. 22-31.
Pember D.R., Mass Media in America, Macmillan, New York 1992, s. 83.
Sinclair J., Advertising, the Media and Globalisation. A World in Motion, Routledge, New York 2012.