Komunikowanie w warunkach różnorodności
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstrakt
Komunikacja to jeden z podstawowych wymiarów działania każdej organizacji. Będąc kluczowym obszarem powstawania relacji międzyludzkich, komunikacja w decydujący sposób wpływa na efektywność każdego zespołu lub przedsięwzięcia. Z jednej strony, komunikacja wewnętrzna buduje zaangażowanie pracowników i pracownic, z drugiej zaś, za pomocą komunikacji zewnętrznej kształtujemy wizerunek organizacji oraz budujemy swoje relacje z partnerami i otoczeniem. Myśląc o komunikacji w kontekście fi rmy warto pamiętać o stosunkowo rzadko dyskutowanym, choć coraz istotniejszym zagadnieniu, jakim jest różnorodność.(fragment tekstu)
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Autor zgadza się na dalsze udostępnianie pracy wg wymagań licencji CC-BY-NC
Bibliografia
2. R.J. Ely, E.G. Foldy, Diversity: Overview, w: R.J. Ely, E.G. Foldy, M.A. Scully, Reader in Gender, Work, and Organization, Blackwell Publishing, Oxford 2003.
3. P. Prasad, A.J. Mills, From Showcase to Shadow: Understanding the Dilemmas of Managing Workplace Diversity, w: P. Prasad, A.J. Mills, M. Elmes, A. Prasad, Managing the Organizational Melting Pot. Dilemmas of Managing Workplace Diversityy, SAGE Publications, Thousand Oaks, 1997.
4. D. Tannen, Ty nic nie rozumiesz! Kobieta i mężczyzna w rozmowie, Wydawnictwo W.A.B, Warszawa 1995.
5. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy, Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 z późniejszymi zmianami - Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1460.
6. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy, Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 z późniejszymi zmianami - Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1460, Art. 18 3a, par. 6.
7. E.L. Hinton, Microinequities: When Small Slights Lead to Huge Problems in the Workplace, "DiversityInc." May 22, 2003.
8. D.A. Thomas, R.J. Ely, Różnice mają znaczenie. Nowy paradygmat zarządzania różnorodnością, w: Kobiety i biznes, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
9. Valuing and Managing Diversity. Workplace Issues, "American Society for Training and Development", Iss. 9305, 1999.
10. D. van Knippenberg, S.A. Haslam, M.J. Platow, Unity Through Diversity: Value-in- Diversity Beliefs, Work Group Diversity, and Group Identifi cation, "Group Dynamics: Theory, Research, and Practice", Vol. 11, No. 3, 2007.