Event success factors based on the example of the International Walrus Rally in Mielno

Authors

  • Patrycja Kaniewska

Keywords:

walrusing, success factors, event, tourism, International Walrus Rally in Mielno

Abstract

Modern events such as the International Walrus Rally in Mielno not only provide an event in the gathering of enthusiasts, but also provide a platform to explore the importance of achieving the right event. This is also the main goal of the work, demonstrating and assessing the effects of the event that occurred at the the International Walrus Rally in Mielno. To achieve the purpose of the survey study used from a survey study, and also affecting the effectiveness. The work used the source (subject literature, publications in magazines and serial publications, remains on the Internet) and the source (results of survey research). The research was conducted from February to May 2023, and 172 Rally participants responded. Questionnaire published on social media (Facebook) and via leaflets (containing a QR code) during Rally events. Research shows that the effects of events that occurred on Rally include: general organization, level of security, location and promotion in social media. Positive selection of these solutions and implementation not in solutions that may result in the success of this event.

References

Akademia jakości. (2023, online) https://akademiajakosci.com/smart-metoda-definiowania-celow/ (12.03.2023).

Archiwum Zlot Morsów. (2023, online) https://zlotmorsow.mielno.pl/wpisy/historia-zlotu/ (15.03.2023)

Bączek, J. B. (2011). Psychologia Eventów. Warszawa: Wydawnictwo Stageman Polska.

Boniewicz E., Kasperska E. (2022). Perspektywy rozwoju branży eventowej w Polsce w świetle oczekiwań odbiorców. Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, Nr 26.

Borzyszkowski J. (2011). Wpływ eventu na rynek turystyczny – przykład ślubu księcia Williama i Kate Middleton. Turystyka Kulturowa, Nr 6.

Chutiphongdech T., Kampitak T. (2022). A Systematic Review of the Key Success Factors of Sports Event Management: A Resource-based View Approach. Annals of Applied Sport Science, Nr 10 (4).

Cserháti G., Polák-Weldon R. (2013). Success factors of international sporting events in different regions of Europe. Applied Studies in Agribusiness and Commerce, Nr 7 (1).

Dzień Dobry TVN. (2023, online). https://dziendobry.tvn.pl/zdrowie/sport-i-fitness/w-mielnie-trwa-21-miedzynarodowy-zlot-morsow-ile-osob-wskakuje-do-zimnego-baltyku-st7767022 (23.03.2023).

Fanpage Faceboook MZM. (2023, online) https://www.facebook.com/ZlotMorsowMielno/?locale=pl_PL (15.03.2024)

Fanpage Facebook Piersi. (2023, online). https://fb.watch/qWIkEUlF0N/ (23.03.2023).

Gajdzik B., Jama B. (2010). Analiza strategiczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.

Getz D. (2007). Event studies: Theory, research and policy for planned events. Burlington: Elsevier.

Getz D., Page S. (2016). Progress and prospects for event tourism research. Tourism Management, Nr 52.

Głos Koszaliński. (2023, online) https://gk24.pl/tag/zlot-morsow-mielno (23.04.2023)

Historia Morsowania. (2024, online). https://zlotmorsow.mielno.pl/historia-morsowania/ (17.05.2023).

I Zlot Morsów w Mielnie. (2023, online). https://zlotmorsow.mielno.pl/i-zlot-morsow/ (17.04.2023).

Kalinowska-Żeleźnik A. (2015). Wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w event marketingu. Zeszyty Prasoznawcze, T. 58, Nr 3 (223).

Kazimierczak M. (2016). Event sportowy w procesie budowania społecznej tożsamości. Ujęcie teoretyczno-analityczne. Handel Wewnętrzny, Nr 6 (365).

Koszalin Eska. ((2023, online). https://koszalin.eska.pl/morsy-opanowaly-plaze-w-mielnie-tak-wygladal-xxi-miedzynarodowy-zlot-aa-2nSr-8KTd-MKdW.html (23.03.2023).

Koszalin Info, (2023, online) https://koszalininfo.pl/tag/xvii-miedzynarodowy-zlot-morsow-w-mielnie/ (14.03.2023).

KOWR Fanpage Facebook. (2023, online). https://www.facebook.com/kowrkoszalin (15.03.2023)

Kuras A. (2013, online). Organizacja i zarządzanie eventem – budowanie zespołu, https://newpr.pl/organizacja-i-zarzadzanie-eventem-budowanie-zespolu/ (18.03.2024).

Lean You. (2023,online). https://leanactionplan.pl/dlugie-terminy-realizacji-zamowien-i-opoznienia-dostaw-u-klientow/ (12.03.2023).

Lisiński M. (2004). Metody planowania strategicznego. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.

Magazyn Zlotowy. (2024). https://samorzad.pap.pl/sites/default/files/2024-02/Magazyn%20Zlotowy.pdf (12.03.2023).

Miasto Koszalin Tygodnik. (2024, online). http://www.miasto.koszalin.pl/index.php/13-news/585-wyjatkowy-zlot-milosnikow-zimnych-kapieli (12.03.2023).

Międzynarodowy Zlot Morsów w Mielnie – Facebook (2023, online). https://www.facebook.com/ZlotMorsowMielno (17.04.2023).

Morsjanie Radio Eska (2023, online). https://morsjanie.eska.pl (25.02.2023).

Morsy. (2023, online) https://zlotmorsow.mielno.pl/zlot-morsow-w-mielnie-coraz-blizej-mamy-cennik/ (12.03.2023).

News V Zlot Morsów w Mielnie (2023, online). https://wydarzenia.interia.pl/zachodniopomorskie/news-v-miedzynarodowy-zlot-morsow-mielno-2008,nId,1156680 (17.04.2023).

Nicholson R., Pearce D. (2001). Why do people attend events: A comparative analysis of visitor motivations at four South Island events. Journal of Travel Research, Nr 39 (4).

Oklobdžija S. (2015). The role of events in tourism development. BizInfo Journal, Nr 6 (2).

Pawlak K. (2013, online). https://docplayer.pl/5898926-Organizacja-imprez-pomocyjnych.html (11.11.2022).

Przypinki Dla Morsów. (2023, online). https://buttonfly.pl/przypinki-dla-morsow/ (11.01.2023).

Piotrowski P. (2012). Determinanty skuteczności wydarzeń marketingowych w tworzeniu turystycznego wizerunku miasta, Turystyka na obszarach miejskich uwarunkowania rozwoju. Narzędzia promocji. Studia Ekonomiczne Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 119.

Radio Eska. (2023, online). https://morsjanie.eska.pl/ (23.03.2023).

TV MAX. (2023, online). https://m.youtube.com/watch?v=gOrubCbQTjY (23.03.2023).Wan Yusof W.Z., Ismail M.F., Rahman I.A. (2015). Critical Success Factors (CSFs) of Meeting, Incentive, Convention & Exhibition (MICE) Event Management. Advanced Science Letters, Nr 4.

Westerbeek H., Turner P., Ingerson L. (2002). Key success factors in bidding for hallmark sporting events. International Marketing Review, Nr 19 (3).

Waśniewski P. (2016). Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa pomiaru dokonań. Cz.1 Rachunkowość w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi, Nr 2 (80).

WOPR Facebook. (2023, online). https://www.facebook.com/WOPRKoszalin?locale=pl_PL (15.03.2024)

Wydarzenie Facebook. (2024, online). https://www.facebook.com/events/357314567094920/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[]%7D&locale=pl_PL (15.03.2024)

Wywiad z burmistrzem Mielna. (2024, online) https://koszalininfo.pl/burmistrz-mielna-o-zlocie-morsow-ile-morsow-wykapalo-sie-w-baltyku-kto-byl-najstarszy-film/ (15.03.2024).

Zlot Morsów Mielno. (2022, online). https://zlotmorsow.mielno.pl/ (22.05.2023).

Published

2024-10-04

How to Cite

Kaniewska, P. (2024). Event success factors based on the example of the International Walrus Rally in Mielno. Tourism - Management, Administration, Law, (2), 45–55. Retrieved from https://econjournals.sgh.waw.pl/TZAP/article/view/4683