Czynniki sukcesu eventu na przykładzie Międzynarodowego Zlotu Morsów w Mielnie

Autor

  • Patrycja Kaniewska

Słowa kluczowe:

morsowanie, czynniki sukcesu, event, turystyka, Międzynarodowy Zlot Morsów w Mielnie

Abstrakt

Współczesne wydarzenia, takie jak Międzynarodowy Zlot Morsów w Mielnie, stanowią nie tylko okazję do spotkania pasjonatów, ale także doskonałą platformę do zbadania jakie czynniki wpływają na osiąganie sukcesu danego eventu. Stąd też główny cel pracy obejmował wykazanie i ocenę czynników sukcesu eventu na przykładzie MZM w Mielnie. Do realizacji celu wykorzystano badanie ankietowe z zastosowaniem kwestionariusza ankietowego, a także analizę czynników sukcesu. W pracy wykorzystano źródła wtórne (literatura przedmiotu, publikacje w czasopismach i wydawnictwach seryjnych, zasoby Internetu) oraz źródła pierwotne (wyniki badań ankietowych). Badania prowadzono od lutego do maja 2023 roku, a odpowiedzi udzieliło 172 uczestników MZM. Kwestionariusz opublikowano w mediach społecznościowych (Facebook) oraz rozpowszechniano za pomocą ulotek (zawierających kod QR) podczas trwającego wydarzenia MZM. Z badań wynika, że znaczącymi czynnikami sukcesu eventu, na przykładzie MZM, okazały się: ogólna organizacja, poziom bezpieczeństwa, lokalizacja oraz promocja w social-mediach. Pozytywny odbiór tych czynników i wdrażanie w nie innowacji spowodować mogą dalsze odnoszenie sukcesu tegoż eventu.

Bibliografia

Akademia jakości. (2023, online) https://akademiajakosci.com/smart-metoda-definiowania-celow/ (12.03.2023).

Archiwum Zlot Morsów. (2023, online) https://zlotmorsow.mielno.pl/wpisy/historia-zlotu/ (15.03.2023)

Bączek, J. B. (2011). Psychologia Eventów. Warszawa: Wydawnictwo Stageman Polska.

Boniewicz E., Kasperska E. (2022). Perspektywy rozwoju branży eventowej w Polsce w świetle oczekiwań odbiorców. Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, Nr 26.

Borzyszkowski J. (2011). Wpływ eventu na rynek turystyczny – przykład ślubu księcia Williama i Kate Middleton. Turystyka Kulturowa, Nr 6.

Chutiphongdech T., Kampitak T. (2022). A Systematic Review of the Key Success Factors of Sports Event Management: A Resource-based View Approach. Annals of Applied Sport Science, Nr 10 (4).

Cserháti G., Polák-Weldon R. (2013). Success factors of international sporting events in different regions of Europe. Applied Studies in Agribusiness and Commerce, Nr 7 (1).

Dzień Dobry TVN. (2023, online). https://dziendobry.tvn.pl/zdrowie/sport-i-fitness/w-mielnie-trwa-21-miedzynarodowy-zlot-morsow-ile-osob-wskakuje-do-zimnego-baltyku-st7767022 (23.03.2023).

Fanpage Faceboook MZM. (2023, online) https://www.facebook.com/ZlotMorsowMielno/?locale=pl_PL (15.03.2024)

Fanpage Facebook Piersi. (2023, online). https://fb.watch/qWIkEUlF0N/ (23.03.2023).

Gajdzik B., Jama B. (2010). Analiza strategiczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.

Getz D. (2007). Event studies: Theory, research and policy for planned events. Burlington: Elsevier.

Getz D., Page S. (2016). Progress and prospects for event tourism research. Tourism Management, Nr 52.

Głos Koszaliński. (2023, online) https://gk24.pl/tag/zlot-morsow-mielno (23.04.2023)

Historia Morsowania. (2024, online). https://zlotmorsow.mielno.pl/historia-morsowania/ (17.05.2023).

I Zlot Morsów w Mielnie. (2023, online). https://zlotmorsow.mielno.pl/i-zlot-morsow/ (17.04.2023).

Kalinowska-Żeleźnik A. (2015). Wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii komunikowania w event marketingu. Zeszyty Prasoznawcze, T. 58, Nr 3 (223).

Kazimierczak M. (2016). Event sportowy w procesie budowania społecznej tożsamości. Ujęcie teoretyczno-analityczne. Handel Wewnętrzny, Nr 6 (365).

Koszalin Eska. ((2023, online). https://koszalin.eska.pl/morsy-opanowaly-plaze-w-mielnie-tak-wygladal-xxi-miedzynarodowy-zlot-aa-2nSr-8KTd-MKdW.html (23.03.2023).

Koszalin Info, (2023, online) https://koszalininfo.pl/tag/xvii-miedzynarodowy-zlot-morsow-w-mielnie/ (14.03.2023).

KOWR Fanpage Facebook. (2023, online). https://www.facebook.com/kowrkoszalin (15.03.2023)

Kuras A. (2013, online). Organizacja i zarządzanie eventem – budowanie zespołu, https://newpr.pl/organizacja-i-zarzadzanie-eventem-budowanie-zespolu/ (18.03.2024).

Lean You. (2023,online). https://leanactionplan.pl/dlugie-terminy-realizacji-zamowien-i-opoznienia-dostaw-u-klientow/ (12.03.2023).

Lisiński M. (2004). Metody planowania strategicznego. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.

Magazyn Zlotowy. (2024). https://samorzad.pap.pl/sites/default/files/2024-02/Magazyn%20Zlotowy.pdf (12.03.2023).

Miasto Koszalin Tygodnik. (2024, online). http://www.miasto.koszalin.pl/index.php/13-news/585-wyjatkowy-zlot-milosnikow-zimnych-kapieli (12.03.2023).

Międzynarodowy Zlot Morsów w Mielnie – Facebook (2023, online). https://www.facebook.com/ZlotMorsowMielno (17.04.2023).

Morsjanie Radio Eska (2023, online). https://morsjanie.eska.pl (25.02.2023).

Morsy. (2023, online) https://zlotmorsow.mielno.pl/zlot-morsow-w-mielnie-coraz-blizej-mamy-cennik/ (12.03.2023).

News V Zlot Morsów w Mielnie (2023, online). https://wydarzenia.interia.pl/zachodniopomorskie/news-v-miedzynarodowy-zlot-morsow-mielno-2008,nId,1156680 (17.04.2023).

Nicholson R., Pearce D. (2001). Why do people attend events: A comparative analysis of visitor motivations at four South Island events. Journal of Travel Research, Nr 39 (4).

Oklobdžija S. (2015). The role of events in tourism development. BizInfo Journal, Nr 6 (2).

Pawlak K. (2013, online). https://docplayer.pl/5898926-Organizacja-imprez-pomocyjnych.html (11.11.2022).

Przypinki Dla Morsów. (2023, online). https://buttonfly.pl/przypinki-dla-morsow/ (11.01.2023).

Piotrowski P. (2012). Determinanty skuteczności wydarzeń marketingowych w tworzeniu turystycznego wizerunku miasta, Turystyka na obszarach miejskich uwarunkowania rozwoju. Narzędzia promocji. Studia Ekonomiczne Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 119.

Radio Eska. (2023, online). https://morsjanie.eska.pl/ (23.03.2023).

TV MAX. (2023, online). https://m.youtube.com/watch?v=gOrubCbQTjY (23.03.2023).Wan Yusof W.Z., Ismail M.F., Rahman I.A. (2015). Critical Success Factors (CSFs) of Meeting, Incentive, Convention & Exhibition (MICE) Event Management. Advanced Science Letters, Nr 4.

Westerbeek H., Turner P., Ingerson L. (2002). Key success factors in bidding for hallmark sporting events. International Marketing Review, Nr 19 (3).

Waśniewski P. (2016). Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa pomiaru dokonań. Cz.1 Rachunkowość w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi, Nr 2 (80).

WOPR Facebook. (2023, online). https://www.facebook.com/WOPRKoszalin?locale=pl_PL (15.03.2024)

Wydarzenie Facebook. (2024, online). https://www.facebook.com/events/357314567094920/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[]%7D&locale=pl_PL (15.03.2024)

Wywiad z burmistrzem Mielna. (2024, online) https://koszalininfo.pl/burmistrz-mielna-o-zlocie-morsow-ile-morsow-wykapalo-sie-w-baltyku-kto-byl-najstarszy-film/ (15.03.2024).

Zlot Morsów Mielno. (2022, online). https://zlotmorsow.mielno.pl/ (22.05.2023).

Pobrania

Opublikowane

2024-10-04

Jak cytować

Kaniewska, P. (2024). Czynniki sukcesu eventu na przykładzie Międzynarodowego Zlotu Morsów w Mielnie. Turystyka – zarządzanie, Administracja, Prawo, (2), 45–55. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/TZAP/article/view/4683