Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego - praktyczne narzędzie wspierające administrację publiczną w profesjonalizacji branży turystycznej oraz w skutecznej eliminacji niezgodnych z prawem praktyk na rynku usług turystycznych

Autor

  • Edyta Dróżdż Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego

Słowa kluczowe:

Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego, rynek usług turystycznych

Abstrakt

Obowiązująca od 5 lat ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dn. 24 listopada 2017 r., najważniejszego aktu prawnego regulującego działalność podmiotów turystycznych w Polsce, będąca efektem transpozycji do polskiego prawa krajowego, dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2015/2302/UE z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, uregulowała w nowy sposób szereg obowiązków organizatorów imprez turystycznych wobec ich klientów i określiła zasady formalno-prawne działania rynku turystycznego. Dokument nie tylko wzmocnił zabezpieczenia konsumentów usług turystycznych, ale też w wyraźny sposób zmienił zasady funkcjonowania organizatorów turystyki i agentów turystycznych akcentując, iż istotne jest nie tyle „kto robi?”, ale też „co robi?” i z jakich komponentów składa się oferowana impreza.

Pobrania

Opublikowane

2023-09-26

Jak cytować

Dróżdż, E. (2023). Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego - praktyczne narzędzie wspierające administrację publiczną w profesjonalizacji branży turystycznej oraz w skutecznej eliminacji niezgodnych z prawem praktyk na rynku usług turystycznych. Turystyka – zarządzanie, Administracja, Prawo, (1), 5–6. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/TZAP/article/view/4661