Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule przedstawiono przegląd obecnych w literaturze poglądów dotyczących e‑learningu, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień istotnych z punktu widzenia szkoły wyższej. Omówiono w nim relacje obu podstawowych form edukacji – w zależności od decyzji władz uczelni e‑learning może być traktowany jako wspomaganie, uzupełnienie lub zastąpienie tradycyjnego nauczania stacjonarnego. Ponadto, w artykule przeanalizowano problemy związane z oceną efektywności e‑learningu w wymiarze zarówno edukacyjnym, jak i finansowym. Wskazano także podstawowe czynniki (bariery oraz kluczowe czynniki sukcesu) wpływające na efektywność tej formy kształcenia. Przeprowadzone analizy prowadzą do wniosku, że z punktu widzenia uwarunkowań prawnych, społecznych i ekonomicznych najlepszym rozwiązaniem dla uczelni jest blended learning.

Słowa kluczowe

kształcenie na odległość efektywność procesu kształcenia efektywność kosztowa formy e‑learningu blended learning szkoła wyższa

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Adamska, A. . (2017). Efektywność e‑nauczania z perspektywy szkoły wyższej. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 44(2), 83–95. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.3166

Referencje

Read More