Kwartalnik dotyczy zagadnień związanych z problematyką zarządzania i szeroko rozumianym rozwojem zawodowym. Kierowany jest zarówno do pracowników i studentów uczelni wyższych, jak i menedżerów, specjalistów HR, działających w obszarze praktyki gospodarczej. Profil naukowy czasopisma ma charakter interdyscyplinarny, problematyka zarządzania prezentowana jest z perspektywy wielu dyscyplin – nauk o zarządzaniu, psychologii, socjologii, filozofii. Jego celem jest wymiana doświadczeń, myśli, inspiracji, a także prezentacja najnowszego dorobku naukowego w obszarze profilu tematycznego.
Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
Tekst nie był dotąd nigdzie opublikowany ani nie jest przedmiotem postępowania w innym czasopiśmie.
Tekst zapisany w formacie OpenOffice, Microsoft Word, RTF lub WordPerfect.
Jeżeli jest dostępny należy dostarczyć URL dla pozycji bibliograficznych.
Czcionka Times New Roman 12, odstęp między wierszami 1,5 cm, marginesy 2,5;
Rysunki i tabele umieszczone w tekście, opatrzone tytułem, podane źródła opracowania; czcionka tekstu w tabelach 10, interlinia 1,15;
Objętość tekstu komunikatów z badań powinna mieć do 15 stron znormalizowanego maszynopisu łącznie z bibliografią, a recenzje książek, informacje o konferencjach, sympozjach, seminariach naukowych powinny mieć do 6 stron objętości;
Przypisy bibliograficzne w tekście (styl harwardzki) w układzie: nazwisko Autora, rok wydania publikacji;
Bibliografia zamieszczona na końcu artykułu, sporządzona w porządku alfabetycznym: nazwisko Autora, inicjał imienia Autora, rok wydania, tytuł książki / artykułu, miejsce wydania, nazwa wydawnictwa. Wzór przygotowania bibliografii znajduje się poniżej.
Wytyczne dla autorów
Zapraszamy do współpracy przy tworzeniu Kwartalnika!
Poniższe informacje pomogą Ci właściwie przygotować tekst:
Redakcja kwartalnika przyjmuje artykuły naukowe i komunikaty z badań, a także recenzje książek, informacje o konferencjach, sympozjach, seminariach naukowych;
Przyjmowane są teksty dotyczące zagadnień związanych z problematyką zarządzania i szeroko rozumianym rozwojem zawodowym. Teksty powinny spełniać wymogi wysokich standardów naukowych: wysoki poziom merytoryczny, aktualna i ważna problematyka, walory aplikacyjne opracowania, oryginalność i wkład w dotychczasowy dorobek w danej dziedzinie, poprawność językowa;
Artykuł powinien być przygotowany w układzie: tytuł artykułu, imię i nazwisko oraz afiliacja Autora, streszczenie w języku polskim (do 900 znaków ze spacjami), słowa kluczowe (5-7), tekst artykułu, bibliografia, tytuł artykułu, słowa kluczowe i streszczenie w języku angielskim, informacje o Autorze (do 900 znaków ze spacjami); adres email do kontaktu z Autorem;
W opracowaniu powinny być wyodrębnione części składowe, w tym: wstęp z jasno sformułowanym celem, część główna zawierająca prezentację problematyki w ujęciu teoretycznym lub empirycznym, podsumowanie lub wnioski końcowe;
Tekst można przesłać drogą elektroniczną na adres redakcji: e-mail: ikl@sgh.waw.pl. Wersję papierową artykułu Autor może też przesłać na adres redakcji;
Warunkiem przyjęcia artykułu do druku jest spełnienie wymogów związanych z prawidłowym przygotowaniem tekstu oraz uzyskanie pozytywnej opinii recenzentów;
W trosce o rzetelność naukową i przeciwdziałanie zjawiskom ‘ghostwriting’, ‘guest authorship’ autor zobowiązuje się do ujawnienia wkładu własnego i współautorów w powstanie publikacji (podanie ich afiliacji oraz kontrybucji, tj. informacji, kto jest autorem koncepcji, założeń, metod itp. wykorzystywanych przy przygotowaniu publikacji), przy czym główną odpowiedzialność ponosi autor zgłaszający artykuł do publikacji. Wszelkie wykryte przypadki nierzetelności i nieuczciwości będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów.
Wzór:
Armstrong, A. (2005). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Organ, D.W., Podsakoff, P.M., MacKenzie S.B. (2006). Organizational Citizenship Behavior: Its Nature, Antecedents, and Consequences. Thousand Oaks, CA: Sage.
Juchnowicz, M. (2014). Istota i struktura kapitału ludzkiego. W: Juchnowicz, M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje. Warszawa: PWE, 29–37.
Anderson, N., Gasteiger, R. M. (2008). Helping Creativity and Innovation Thrive in Organizations: Functional and Dysfunctional Perspectives. In: J. Langan-Fox, C. L. Cooper, R.J. Klimoski (Eds.), Research companion to the dysfunctional workplace Cheltenham. UK: Edward Elgar Publishing, Inc., 422–440.
Zhang, Y., Lepine, J., Buckman, B. R., Wei, F. (2014). It’s Not Fair… or Is It? The Role of Justice and Leadership in Explaining Work Stressor-job Performance Relationship. Academy of Management Journal, 57(3), 675–697.
GUS (2014). Szkoły wyższe i ich finanse w 2013 r., Warszawa.
Górniak, J. (red) (2013). Młodość czy doświadczenie. Kapitał ludzki w Polsce. Raport podsumowujący III edycję badań BKL z 2012 r. Warszawa: PARP.
W abstrakcie Autor powinien uwzględnić takie sekcje jak:
Uzasadnienie podjęcia tematu / cel – wyjaśnienie celu artykułu, wskazanie problemu badawczego (luka badawcza)
Metodologia – wskazanie przyjętego podejścia badawczego, określenie próby badawczej, wykorzystane metody, techniki, dane
Wyniki – wskazanie najważniejszych zależności
Implikacje / ograniczenia badania – wskazanie implikacji (teoretycznych, praktycznych) oraz ograniczeń badania
Wartość / wkład / oryginalność pracy – przedstawienie wartości dodanej oraz wkładu, jaki wnosi prezentowany artykuł
Rodzaj artykułu - teoretyczny, empiryczny
Abstrakt powinien mieć objętość do 900 znaków ze spacjami i powinien być napisany (podobnie jak cały artykuł) w trzeciej osobie. Nie należy zamieszczać odwołań do literatury ani skrótów, które będą rozwinięte w artykule. Abstrakt nie powinien powtarzać ani parafrazować wstępu artykułu. W treści abstraktu należy użyć słów kluczowych.
Prawa autorskie
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Operatorem serwisu jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Używamy plików cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu.
Więcej informacji