Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule przedstawiono problematykę zarządzania innowacjami, a zwłaszcza znaczenie innowacji produktowych (nowych produktów) i innowacji marketingowych w kontekście kształtowania odpowiedniego wizerunku oferty i tym samym osiągania przewagi konkurencyjnej. Celem artykułu jest ustalenie wpływu stopnia innowacyjności produktów spożywczych na ich postrzeganie. Ponadto, zweryfikowano w nim opinie ankietowanych na temat postrzegania nowych produktów oraz innowacji marketingowych (niestandardowych rozwiązań promocyjnych i dystrybucyjnych) stosowanych na rynku żywnościowym, będących rezultatem twórczej techniki kombinacji.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Antoszkiewicz, J.D. (2008). Innowacje w firmie. Praktyczne metody wprowadzania zmian. Warszawa: Poltext.
2. Baruk, A.I., Białoskurski, S. (2015). Wybrane determinanty wizerunku produktu spo‑żywczego. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 3, 203–214.
3. Baruk, A.I., BDL GUS (2016). http://www.stat.gov.pl/bdl/app/strona.html?p_name=indeks (02.10.2016)., S. (2015). Wybrane determinanty wizerunku produktu spo‑żywczego. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 3, 203–214.
4. Białoskurski, S, Wojcieszek, M. (2015). Marketing lateralny w kształtowaniu wizerunku nowych produktów spożywczych. Marketing przy Kawie. http://www.mar‑ keting‑news.pl/theme.php?art=1924 (02.10.2016).
5. Doligalski, T. (2012). Tworzenie i kształtowanie rynków jako koncepcja działań mar‑ketingowych. Handel Wewnętrzny, 1, 353–362.
6. Francis, D., Bessant, J. (2005). Targeting innovation and implications for capabilitydevelopment. Technovation, 25, 171–183.
7. Góralczyk, A. (2004). Strategie nowego produktu – wybór doświadczeń. http://ceo. cxo.pl/artykuly/41196_1/Strategie.nowego.produktu.wybor.doswiadczen.html (10.10.2016).
8. Górska‑Warsewicz, H. (2008). Perspektywy rozwoju marek w sektorze żywnościowym w Polsce.http://www.wne.sggw.pl/p/publikacje/pdf/prs_5_2008.pdf(12.10.2016).
9. Grzelak, A. (2005). Możliwości wprowadzania nowych produktów na rynek na przykładzie mrożonych mieszanek warzywnych. W: S. Makarski (red.), Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 259–266.
10. Jurczyk‑Bunkowska, M. (2014). Istota innowacyjności i jej cele. W: R. Knosala (red.),Zarządzanie innowacjami. Warszawa: PWE, 17–30.
11. Jurczyk‑Bunkowska, M. (2014). System zarządzania innowacjami. W: R. Knosala(red.), Zarządzanie innowacjami. Warszawa: PWE, 207–245.
12. Kotler, Ph. (2014). Kotler on Marketing: How to Create, Win and Dominate Markets. http://www.altfeldinc.com/pdfs/Kotler.pdf (02.10.2016).
13. Kotler, Ph., Trias de Bes, F. (2004). Marketing lateralny, Warszawa: PWE.
14. Kowalik, I., Sikora, T. (2008). Rynek żywności specjalnej. Marketing i Rynek, 11, 28–34.
15. Lazaridis, P., Drichoutis, A.C. (2005). Food consumption issues in the 21st century. http://www.ip.aua.gr/Studies/Lazaridis‑Drichoutis_final.pdf#search=%22Determinants+of+Polish+consumers%27+food+choices+and+their+implication+for+the+national+food+industry%22 (12.10.2016).
16. Pomykalski, A. (2001). Zarządzanie innowacjami. Warszawa–Łódź: WydawnictwoNaukowe PWN.
17. Ries, A., Trout, J. (2000). 22 niezmienne prawa marketingu. Warszawa: PWE.
18. Słomińska, B. (2000). Marka w strategiach rozwoju firm produkcyjnych na przykładzie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Marketing i Rynek, 7, 24–30.
19. Stewart‑Knox, B., Mitchell, P. (2003). What separates the winners from the losers in new food product development? http://www.sciencedirect.com/science?_ob=Article URL&_udi=B6VHY‑47RB37X‑5&_user=3033937&_coverDate=02%2F28% 2F2003&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=gateway&_origin=gateway&_sort=d&_do‑ canchor =&view=c&_searchStrId=1678408939&_rerunOrigin=scholar.go‑ ogle&_acct=C000059495&_version=1&_urlVersion=0&_userid=3033937&m‑ d5=cf4c02633b164d1bb49f14e7104429cd&searchtype=a (05.10.2016).
20. Wasilewska, B., Knosala, R. (2015). Kreatywność zaawansowana jako warunek konieczny w procesach innowacyjnych. Zarządzanie Przedsiębiorstwem, 1, 33–38.
Referencje
2. Baruk, A.I., Białoskurski, S. (2015). Wybrane determinanty wizerunku produktu spo‑żywczego. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 3, 203–214.
3. Baruk, A.I., BDL GUS (2016). http://www.stat.gov.pl/bdl/app/strona.html?p_name=indeks (02.10.2016)., S. (2015). Wybrane determinanty wizerunku produktu spo‑żywczego. Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 3, 203–214.
4. Białoskurski, S, Wojcieszek, M. (2015). Marketing lateralny w kształtowaniu wizerunku nowych produktów spożywczych. Marketing przy Kawie. http://www.mar‑ keting‑news.pl/theme.php?art=1924 (02.10.2016).
5. Doligalski, T. (2012). Tworzenie i kształtowanie rynków jako koncepcja działań mar‑ketingowych. Handel Wewnętrzny, 1, 353–362.
6. Francis, D., Bessant, J. (2005). Targeting innovation and implications for capabilitydevelopment. Technovation, 25, 171–183.
7. Góralczyk, A. (2004). Strategie nowego produktu – wybór doświadczeń. http://ceo. cxo.pl/artykuly/41196_1/Strategie.nowego.produktu.wybor.doswiadczen.html (10.10.2016).
8. Górska‑Warsewicz, H. (2008). Perspektywy rozwoju marek w sektorze żywnościowym w Polsce.http://www.wne.sggw.pl/p/publikacje/pdf/prs_5_2008.pdf(12.10.2016).
9. Grzelak, A. (2005). Możliwości wprowadzania nowych produktów na rynek na przykładzie mrożonych mieszanek warzywnych. W: S. Makarski (red.), Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 259–266.
10. Jurczyk‑Bunkowska, M. (2014). Istota innowacyjności i jej cele. W: R. Knosala (red.),Zarządzanie innowacjami. Warszawa: PWE, 17–30.
11. Jurczyk‑Bunkowska, M. (2014). System zarządzania innowacjami. W: R. Knosala(red.), Zarządzanie innowacjami. Warszawa: PWE, 207–245.
12. Kotler, Ph. (2014). Kotler on Marketing: How to Create, Win and Dominate Markets. http://www.altfeldinc.com/pdfs/Kotler.pdf (02.10.2016).
13. Kotler, Ph., Trias de Bes, F. (2004). Marketing lateralny, Warszawa: PWE.
14. Kowalik, I., Sikora, T. (2008). Rynek żywności specjalnej. Marketing i Rynek, 11, 28–34.
15. Lazaridis, P., Drichoutis, A.C. (2005). Food consumption issues in the 21st century. http://www.ip.aua.gr/Studies/Lazaridis‑Drichoutis_final.pdf#search=%22Determinants+of+Polish+consumers%27+food+choices+and+their+implication+for+the+national+food+industry%22 (12.10.2016).
16. Pomykalski, A. (2001). Zarządzanie innowacjami. Warszawa–Łódź: WydawnictwoNaukowe PWN.
17. Ries, A., Trout, J. (2000). 22 niezmienne prawa marketingu. Warszawa: PWE.
18. Słomińska, B. (2000). Marka w strategiach rozwoju firm produkcyjnych na przykładzie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. Marketing i Rynek, 7, 24–30.
19. Stewart‑Knox, B., Mitchell, P. (2003). What separates the winners from the losers in new food product development? http://www.sciencedirect.com/science?_ob=Article URL&_udi=B6VHY‑47RB37X‑5&_user=3033937&_coverDate=02%2F28% 2F2003&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=gateway&_origin=gateway&_sort=d&_do‑ canchor =&view=c&_searchStrId=1678408939&_rerunOrigin=scholar.go‑ ogle&_acct=C000059495&_version=1&_urlVersion=0&_userid=3033937&m‑ d5=cf4c02633b164d1bb49f14e7104429cd&searchtype=a (05.10.2016).
20. Wasilewska, B., Knosala, R. (2015). Kreatywność zaawansowana jako warunek konieczny w procesach innowacyjnych. Zarządzanie Przedsiębiorstwem, 1, 33–38.