Treść głównego artykułu

Abstrakt

Są dwa rodzaje mądrości: ta zdobyta,jak dziecko w szkole zapamiętuje fakty i pojęcia z książekoraz z tego, co mówi nauczyciel. [...]Ta druga mądrość jest zdrojem wytryskującym z wnętrzai rozlewającym się na zewnątrz. Dżalaluddin Rumi, Dwa rodzaje mądrościWe współczesnej nauce, gdzie „kreatywność” jest jedną z  kluczowych kwestii, badacze coraz częściej mówią o „kreatywnej gospodarce”. Wpływ kreatywności na rozwój przedsiębiorstwa jest coraz częściej brany pod uwagę również przez przedsiębiorców i menedżerów. Celem artykułu jest analiza ludzkiej kreatywności przez zastosowanie ujęcia fenomenologicznego. Perspektywa fenomenologiczna umożliwia dogłębną eksplorację czynników, które są istotne zarówno dla rozwoju człowieka, jak i dla zrównoważonego rozwoju organizacji.

Słowa kluczowe

fenomenologia kreatywność wiedza jawna wiedza ukryta

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Bombała, B. (2017). Zagadnienie wiedzy i organizacyjnej kreatywności – ujęcie fenomenologiczne. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 44(2), 25–37. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.3171

Referencje

Read More