Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule przedstawiono rolę szkół wyższych w rozwoju regionu, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji trzeciej misji uczelni. Celem prowadzonych rozważań jest próba odpowiedzi na pytanie, czy szkoły wyższe w Polsce, formułując i realizując swoje misje i strategie, są zorientowane na wspieranie procesu rozwoju regionalnego. Problem badawczy przeanalizowano zgodnie z zasadą triangulacji metodologicznej, na podstawie przeglądu literatury przedmiotu, wyników badań własnych, analizy treści misji i strategii rozwoju szkół wyższych oraz badania ankietowego przeprowadzonego wśród rektorów. Omówiono w nim również koncepcję trzeciej misji uczelni jako pogląd odzwierciedlający rosnące znaczenie podejmowania przez szkoły wyższe aktywności na rzecz społeczności regionalnych. W świetle analizy treści misji i strategii stwierdzono, że w dokumentach tych problematyka zorientowania regionalnego znajduje pozytywną artykulację. Z wyni‑ kami analizy treści korespondują wyniki badania ankietowego, które wskazują, że działa‑ nia z zakresu trzeciej misji uczelni są wyraźnie wyodrębnione w koncepcjach zarządczych na poziomie misji i strategii rozwoju szkół wyższych.

Słowa kluczowe

koncepcja zrównoważonego rozwoju regionu misje i strategie rozwoju szkół wyż‑ szych trzecia misja

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Piotrowska‑Piątek , A. . (2017). Trzecia misja szkół wyższych w Polsce w kontekście ich roli w rozwoju regionalnym. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 44(2), 115–129. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.5936

Referencje

Read More