Treść głównego artykułu

Abstrakt

Mimo wielu lat upływających od czasu opublikowania OSHA, dokumentu opisującego warunki zachowania bezpieczeństwa i zdrowia w pracy, „bez wątpienia wielu menedżerów wciąż nie ma pojęcia, że ich styl komunikacji charakteryzujący się mówieniem podnie‑ sionym głosem, wrzeszczeniem czy przeklinaniem pracowników jest formą przemocy w miejscu pracy i może być wstępem do rozwoju innych form przemocy” (Shane‑Joyce, Bell, 2010, s. 39). W związku z tym nadal ważne wydaje się upowszechnianie wyników badań naukowych wskazujących zachowania menedżerskie skuteczne z punktu widzenia strategii rozwoju osobistego i organizacyjnego pracowników. W artykule zanalizowano długofalowe skutki agresji werbalnej w kontekście efektywności organizacyjnej w skali mikro i makro, a także przedstawiono zachowania komunikacyjne skuteczne z punktu widzenia zarządzania ludźmi w organizacji.

Słowa kluczowe

klimat organizacyjny agresja werbalna w miejscu pracy styl zarządzania style komunikacyjne menedżerów efektywność pracy

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Stawiarska‑Lietzau, M., & Łużniak‑Piecha , M. . (2017). Krzyczeć czy nie krzyczeć – styl komunikacji menedżerskiej a efektywność pracy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 44(2), 53–68. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.5938

Referencje

Read More