Treść głównego artykułu
Abstrakt
The article presents the problem of managing projects by administration departments at higher education institutions in Poland. Changes in the higher education sector raised the need to increase efficiency in administrative work. One solution may be to implement project management standards. The main objective of the study was to check whether administration departments at higher education institutions in Poland use project management in their work. The author’s questionnaire was used as a research tool to conduct the study. The questionnaire was addressed to the Chancellors. 13 universities from 10 cities in Poland participated in the study. Eight of the universities declared to have regulations on project management activities in organizational documentation, while ten out of thirteen universities have project offices.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Austin, Ch., Browne, W., Kenyatta, K., Zulueta, S., (2013). Application of project management in higher education. Journal of Economic Development, Management, IT, Finance and Marketing, 5(2), 75– 99.
2. Central Statistical Office in Poland (2012). Szkoły wyższe i ich finanse w 2011 r., Warszawa.
3. Central Statistical Office in Poland (2016). Powierzchnia i ludność w przekroju terytorialnym w 2015 r, Warszawa.
4. Central Statistical Office in Poland (2016). Szkoły wyższe i ich finanse w 2015 r., Warszawa
5. Central Statistical Office in Poland (2017). Szkolnictwo wyższe w roku akademickim 2016/2017 dane wstępne, Warszawa.
6. Ober, A. (2015). System zarządzania projektami, jako element procesu innowacyjnego w uczelniach I jednostkach badawczo – rozwojowych. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie/Politechnika Śląska, 78, 306–317.
7. Strojny, J., Baran, M., (2013). Kompleksowe podejście do zarządzania projektami na przykładzie uczelni wyższej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Łódź: Wydawnictwo SAN, 247 – 262.
8. Trocki, M. (2012). Nowoczesne zarządzanie projektami. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe, 15–16.
9. Journal of Laws of 27 July 2005, Law on Higher Education, No. 164, item 1365, Chapter II, Section 2, article 81.
Referencje
2. Central Statistical Office in Poland (2012). Szkoły wyższe i ich finanse w 2011 r., Warszawa.
3. Central Statistical Office in Poland (2016). Powierzchnia i ludność w przekroju terytorialnym w 2015 r, Warszawa.
4. Central Statistical Office in Poland (2016). Szkoły wyższe i ich finanse w 2015 r., Warszawa
5. Central Statistical Office in Poland (2017). Szkolnictwo wyższe w roku akademickim 2016/2017 dane wstępne, Warszawa.
6. Ober, A. (2015). System zarządzania projektami, jako element procesu innowacyjnego w uczelniach I jednostkach badawczo – rozwojowych. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie/Politechnika Śląska, 78, 306–317.
7. Strojny, J., Baran, M., (2013). Kompleksowe podejście do zarządzania projektami na przykładzie uczelni wyższej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Łódź: Wydawnictwo SAN, 247 – 262.
8. Trocki, M. (2012). Nowoczesne zarządzanie projektami. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe, 15–16.
9. Journal of Laws of 27 July 2005, Law on Higher Education, No. 164, item 1365, Chapter II, Section 2, article 81.