Treść głównego artykułu

Abstrakt

The starting point of the article is McLuhan’s statement that “medium is the message”. The way universities promote themselves in media is causing specific associations with recipients. The university idea is changing, the requirement for entrepreneurship, the change in the way of the public universities funding, and the corporate approach to university force them to take action that will enable them to operate in a highly competitive market. The universities promote and build their image using mass media characteristic for business marketing, and at the same time, the media that reach young people – the social media.

Słowa kluczowe

image of university media development new media Web 2.0 idea of university social media

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Koszembar‑Wiklik, M. . (2017). “Medium is the message” – Creating a University Image in the Time of Web 2.0. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 46(4), 159–172. https://doi.org/10.5604/01.3001.0011.6459

Referencje

    1. Adamski, A. (2015). Media as the intersphere of human life: another view on the mediatization of communication theory. In: D. Petranová, S. Magál (eds.),Megatrends and media, Media Farm – Totems and Taboo. Smolenice: Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 16–39
    2. Banyś, W. (2013). UniwerCity – budowanie kreatywności miast i regionów. In: J. Woźnicki (ed.), Misja i służebność uniwersytetu w XXI wieku. Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, 159–165.
    3. Boguski, J. (2009). Od uniwersytetu tradycyjnego do uniwersytetu przyszłości. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, No. 1/33, 25–33.
    4. Charles, H., Davis I., Social Media in Higher Education: A Literature Review and Research Directions, Obtained 28.04.2017 from http://www.academia.edu/1220569/Social_Media_in_Higher_Education_A_Literature_Review_and_Research_Directions.
    5. Dijk, J.van, (2010). Społeczne aspekty nowych mediów. Warszawa: PWN. Gadamer, H.G. (2008). Teoria, etyka, edukacja. Eseje wybrane. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
    6. Goban‑Klas, T. (2015). Uniwersytet w kontekście nowych mediów i technologii informacyjnych. In: P. Sztompka, K. Matuszek (ed.), Idea uniwersytetu. Reaktywacja. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 299–318.
    7. Gorman, L., McLean, D. (2010). Media i społeczeństwo. Wprowadzenie historyczne.Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
    8. Jenkins, H. (2007). Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
    9. Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, No. 53, 59–68.
    10. Kaznowski, D. (2008). Nowy marketing. Warszawa: VFP Communications Sp. z o.o.
    11. Kerckhove, D. de. (2001). Inteligencja otwarta. Narodziny społeczeństwa sieciowego. Warszawa: Mikom.
    12. Koszembar‑Wiklik, M. (2016). Media społecznościowe w komunikacji i kreowaniu wizerunku uczelni publicznych. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.
    13. Leja, K., (2013). Zarządzanie uczelnią, Koncepcje i współczesne wyzwania. Warszawa: Wolters Kluwer.
    14. Logan, R.K. (2010). Understanding New Media: Extending Marshall McLuhan. Berno: Peter Lang Publishing Inc.
    15. Manovich, L. ( 2006). Język nowych mediów. Warszawa: WAiP.
    16. McLuhan, M. (1975). Wybór pism, ed. K. Krzymowska. Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe
    17. McLuhan, M. (2001). Fiore Q., The Medium is the Massage. New York 1967, cit.: Loska K., Dziedzictwo McLuhana – między nowoczesnością a ponowoczesnością. Kraków: RABID.
    18. McLuhan, M. (2001). Wybór tekstów. Poznań: Zysk i S‑ka
    19. McLuhan, M. (2004). Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka. Warszawa: Wydawnictwa PWN‑WNT.
    20. McLuhan, M. (2004). Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka. Warszawa: Wydawnictwa PWN‑WNT.
    21. Olędzki, J. (2011). Preambuła o public relations. In: J. Olędzki (ed.), Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu. Warszawa: ASPRA‑JR, 4–5.
    22. Safko, L., Brake, D.K. (2009). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. New Jearsey: John Wiley & Sons Inc.
    23. Snapchat, Who’s on Snapchat, anyway? Obtained 07.09.2017 from https://forbusiness.snapchat.com/blog/whos‑on‑snapchat‑anyway/
    24. Wilkin, J. (2013). Jaka powinna być misja uniwersytetu w warunkach przełomu cywilizacyjnego? In: J. Woźnicki (ed.), Misja i służebność uniwersytetu w XXI wieku.Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, 25–30.