Main Article Content
Abstract
Z perspektywy niezwykle istotnej idei uczenia się przez całe życie (ang. life long learning) kształcenie, nabywanie kwalifikacji i umiejętności wymaganych na rynku pracy powinno odbywać się w warunkach zachęcających pracowników do rozwoju, wspierających kreatywność i innowacyjność. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych dotyczących wpływu metody zarządzania projektem szkoleniowym na skuteczność szkoleń. Specyfika tradycyjnej i adaptacyjnej metody zarządzania projektami w istotny sposób wpływa na końcowe oceny projektów pod kątem skuteczności i poziomu satysfakcji klienta. Przeprowadzone badania własne dowodzą, że adaptacyjne podejście w realizacji projektów (Adaptive Project Framework) zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu. Błyskawiczne reakcje (adaptacyjność), to umiejętność niezwykle pożądana i której uczyć powinien każdy projekt szkoleniowy.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Atkinson R., Project management: cost, time and quality, two best guesses and phenomenon, it’s time to accept other success criteria, “International Journal of Project Management” 1999, Vol. 17, No 6.
2. Cascio W.F., Managing Human Resources. Productivity, Quality of Work Life, Profits, McGrow-Hill, Nowy Jork 1989.
3. Haffer J., Skuteczność zarządzania projektami w przedsiębiorstwach działających w Polsce, Dom Organizatora, Toruń 2009.
4. Kirkpatrick D.L., Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń, Studio Emka, Warszawa 2001.
5. Pszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wrocław 1978.
6. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
7. Rae L., Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, Wolters Kluwer Polska – OFICYNA, Warszawa 2012
8. Senge P., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
9. Shenhar A.J, Dvir D., T. Lechler, M. Poli, One size does not fit all – true for projects true form frameworks, PMI Conference, Seattle, July 2002.
10. Shenhar A.J., Dvir D., How projects differ and what to do about it, w: The Wiley guide to managing projects, ed. By P.W.G. Morris, J.K. Pinto, Jon Wiley and Sons INC, Hoboken, New Jersey 2004.
11. Suchodolski A., Rozwój i zarządzanie karierą pracowników, w: Zarządzanie kadrami, red. T. Listwan, C.H. Beck, Warszawa 2010.
12. Woźniak J., Model zarządzania efektywnością procesu szkoleniowego, Wyd. OWSIiZ, Olsztyn 2009.
13. Wysocki R.K., McGary R., Efektywne zarządzanie projektami, Helion, Gliwice 2005.
14. Zgrzywa-Ziemak A., Kamiński R., Rozwój zdolności uczenia się przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2009.
References
2. Cascio W.F., Managing Human Resources. Productivity, Quality of Work Life, Profits, McGrow-Hill, Nowy Jork 1989.
3. Haffer J., Skuteczność zarządzania projektami w przedsiębiorstwach działających w Polsce, Dom Organizatora, Toruń 2009.
4. Kirkpatrick D.L., Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń, Studio Emka, Warszawa 2001.
5. Pszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wrocław 1978.
6. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
7. Rae L., Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, Wolters Kluwer Polska – OFICYNA, Warszawa 2012
8. Senge P., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
9. Shenhar A.J, Dvir D., T. Lechler, M. Poli, One size does not fit all – true for projects true form frameworks, PMI Conference, Seattle, July 2002.
10. Shenhar A.J., Dvir D., How projects differ and what to do about it, w: The Wiley guide to managing projects, ed. By P.W.G. Morris, J.K. Pinto, Jon Wiley and Sons INC, Hoboken, New Jersey 2004.
11. Suchodolski A., Rozwój i zarządzanie karierą pracowników, w: Zarządzanie kadrami, red. T. Listwan, C.H. Beck, Warszawa 2010.
12. Woźniak J., Model zarządzania efektywnością procesu szkoleniowego, Wyd. OWSIiZ, Olsztyn 2009.
13. Wysocki R.K., McGary R., Efektywne zarządzanie projektami, Helion, Gliwice 2005.
14. Zgrzywa-Ziemak A., Kamiński R., Rozwój zdolności uczenia się przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2009.