Treść głównego artykułu

Abstrakt

Z perspektywy niezwykle istotnej idei uczenia się przez całe życie (ang. life long learning) kształcenie, nabywanie kwalifikacji i umiejętności wymaganych na rynku pracy powinno odbywać się w warunkach zachęcających pracowników do rozwoju, wspierających kreatywność i innowacyjność. W niniejszym artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych dotyczących wpływu metody zarządzania projektem szkoleniowym na skuteczność szkoleń. Specyfika tradycyjnej i adaptacyjnej metody zarządzania projektami w istotny sposób wpływa na końcowe oceny projektów pod kątem skuteczności i poziomu satysfakcji klienta. Przeprowadzone badania własne dowodzą, że adaptacyjne podejście w realizacji projektów (Adaptive Project Framework) zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu. Błyskawiczne reakcje (adaptacyjność), to umiejętność niezwykle pożądana i której uczyć powinien każdy projekt szkoleniowy.

Słowa kluczowe

tradycyjna metoda zarządzania adaptacyjna metoda zarządzania skuteczność zarządzania projektami efekty szkoleń rozwój kompetencji zawodowych zdolność uczenia się

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Sierpowski, T. . (2012). Tradycyjna a adaptacyjna metoda zarządzania projektami szkoleniowymi. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 25(3), 217–233. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.6280

Referencje

    1. Atkinson R., Project management: cost, time and quality, two best guesses and phenomenon, it’s time to accept other success criteria, “International Journal of Project Management” 1999, Vol. 17, No 6.
    2. Cascio W.F., Managing Human Resources. Productivity, Quality of Work Life, Profits, McGrow-Hill, Nowy Jork 1989.
    3. Haffer J., Skuteczność zarządzania projektami w przedsiębiorstwach działających w Polsce, Dom Organizatora, Toruń 2009.
    4. Kirkpatrick D.L., Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń, Studio Emka, Warszawa 2001.
    5. Pszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wrocław 1978.
    6. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
    7. Rae L., Efektywne szkolenie. Techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, Wolters Kluwer Polska – OFICYNA, Warszawa 2012
    8. Senge P., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
    9. Shenhar A.J, Dvir D., T. Lechler, M. Poli, One size does not fit all – true for projects true form frameworks, PMI Conference, Seattle, July 2002.
    10. Shenhar A.J., Dvir D., How projects differ and what to do about it, w: The Wiley guide to managing projects, ed. By P.W.G. Morris, J.K. Pinto, Jon Wiley and Sons INC, Hoboken, New Jersey 2004.
    11. Suchodolski A., Rozwój i zarządzanie karierą pracowników, w: Zarządzanie kadrami, red. T. Listwan, C.H. Beck, Warszawa 2010.
    12. Woźniak J., Model zarządzania efektywnością procesu szkoleniowego, Wyd. OWSIiZ, Olsztyn 2009.
    13. Wysocki R.K., McGary R., Efektywne zarządzanie projektami, Helion, Gliwice 2005.
    14. Zgrzywa-Ziemak A., Kamiński R., Rozwój zdolności uczenia się przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2009.