Treść głównego artykułu
Abstrakt
Wielu przedsiębiorców upatruje w kulturze organizacyjnej źródła ograniczeń i czynnika spowalniającego zmiany w organizacji. Mówią, że sztywne normy i często nierealne standardy powodują hamowanie komunikacji w zespole i sprowadzają pracownika do rangi narzędzia, mającego jedynie przynieść dochód. W artykule zaprezentowano zależności i związki pomiędzy kulturą organizacyjną, nową koncepcją prowadzenia biznesu jaką jest zarządzanie designem, a strategią firm zorientowanych na design. Kultura została tu zaprezentowana jako punkt wyjścia, z jednoczesnym naciskiem na jej możliwości determinujące formułowanie strategii. Zaprezentowano, w jaki sposób pomaga wzmacniać działania firmy, przy jednoczesnym osłabianiu konkurencji mniej otwartej na nową wiedzę i niewerbalne kanały komunikacyjne.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Best K., Design Management. Zarządzanie strategią, procesem projektowym i wdrażaniem nowego produktu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
2. Boyle G., Design Project Management, MPG Books Ltd., Bodmin, Cornwall, Ashgate 2003.
3. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
4. Chandler A., Strategy and Structure, Mit Press, Cambridge 1962.
5. de Mozota B., Design Management. Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation, Allworth Press, New York 2003.
6. Lundy O., Bowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
7. Pawłowicz B., Projekt jutro, „Zwierciadło” 2013, Nr 1.
8. Pearse II J.A., Robinson R. H., Strategic Management, Richard D. Irwin Inc., Homewood, IL.
9. Penc J., Strategie zarządzania, Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Placet, Warszawa 1994.
10. Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1995.
11. Stańczyk S., Triada przewagi konkurencyjnej w warunkach niepewności, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 1114, aspekt teoretyczny i praktyczny, red. M. Przybyła, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
12. www.clientbrief.info/whybrief.html.
Referencje
2. Boyle G., Design Project Management, MPG Books Ltd., Bodmin, Cornwall, Ashgate 2003.
3. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
4. Chandler A., Strategy and Structure, Mit Press, Cambridge 1962.
5. de Mozota B., Design Management. Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation, Allworth Press, New York 2003.
6. Lundy O., Bowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
7. Pawłowicz B., Projekt jutro, „Zwierciadło” 2013, Nr 1.
8. Pearse II J.A., Robinson R. H., Strategic Management, Richard D. Irwin Inc., Homewood, IL.
9. Penc J., Strategie zarządzania, Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Placet, Warszawa 1994.
10. Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1995.
11. Stańczyk S., Triada przewagi konkurencyjnej w warunkach niepewności, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 1114, aspekt teoretyczny i praktyczny, red. M. Przybyła, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
12. www.clientbrief.info/whybrief.html.