Main Article Content
Abstract
Wielu przedsiębiorców upatruje w kulturze organizacyjnej źródła ograniczeń i czynnika spowalniającego zmiany w organizacji. Mówią, że sztywne normy i często nierealne standardy powodują hamowanie komunikacji w zespole i sprowadzają pracownika do rangi narzędzia, mającego jedynie przynieść dochód. W artykule zaprezentowano zależności i związki pomiędzy kulturą organizacyjną, nową koncepcją prowadzenia biznesu jaką jest zarządzanie designem, a strategią firm zorientowanych na design. Kultura została tu zaprezentowana jako punkt wyjścia, z jednoczesnym naciskiem na jej możliwości determinujące formułowanie strategii. Zaprezentowano, w jaki sposób pomaga wzmacniać działania firmy, przy jednoczesnym osłabianiu konkurencji mniej otwartej na nową wiedzę i niewerbalne kanały komunikacyjne.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Best K., Design Management. Zarządzanie strategią, procesem projektowym i wdrażaniem nowego produktu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
2. Boyle G., Design Project Management, MPG Books Ltd., Bodmin, Cornwall, Ashgate 2003.
3. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
4. Chandler A., Strategy and Structure, Mit Press, Cambridge 1962.
5. de Mozota B., Design Management. Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation, Allworth Press, New York 2003.
6. Lundy O., Bowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
7. Pawłowicz B., Projekt jutro, „Zwierciadło” 2013, Nr 1.
8. Pearse II J.A., Robinson R. H., Strategic Management, Richard D. Irwin Inc., Homewood, IL.
9. Penc J., Strategie zarządzania, Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Placet, Warszawa 1994.
10. Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1995.
11. Stańczyk S., Triada przewagi konkurencyjnej w warunkach niepewności, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 1114, aspekt teoretyczny i praktyczny, red. M. Przybyła, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
12. www.clientbrief.info/whybrief.html.
References
2. Boyle G., Design Project Management, MPG Books Ltd., Bodmin, Cornwall, Ashgate 2003.
3. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
4. Chandler A., Strategy and Structure, Mit Press, Cambridge 1962.
5. de Mozota B., Design Management. Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation, Allworth Press, New York 2003.
6. Lundy O., Bowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
7. Pawłowicz B., Projekt jutro, „Zwierciadło” 2013, Nr 1.
8. Pearse II J.A., Robinson R. H., Strategic Management, Richard D. Irwin Inc., Homewood, IL.
9. Penc J., Strategie zarządzania, Perspektywiczne myślenie, systemowe działanie, Placet, Warszawa 1994.
10. Stabryła A., Zarządzanie rozwojem firmy, Księgarnia Akademicka, Kraków 1995.
11. Stańczyk S., Triada przewagi konkurencyjnej w warunkach niepewności, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 1114, aspekt teoretyczny i praktyczny, red. M. Przybyła, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
12. www.clientbrief.info/whybrief.html.