Main Article Content
Abstract
W prezentowanym artykule uwidacznia się zależność zachodzącą między systemem zarządzania jakością, który jest wdrażany do urzędów administracji publicznej a ich kulturą organizacyjną. Świadomość tych powiązań wydaje się szalenie istotna, gdyż jej efektem jest nowa jakość usług świadczonych przez urząd. Celem artykułu jest przedstawienie głównych kierunków zmian kultury organizacyjnej urzędu po wprowadzeniu systemu zarządzania jakością. Realizacja celu pozwala stwierdzić, że podstawą wszelkich zmian w urzędach, które prowadzą do doskonalenia jakości jest kultura organizacyjna.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Bolesta-Kukułka K., Rynek pracy w XXI w, w: Praca i zarządzanie kapitałem ludzkim w perspektywie europejskiej, red. A. Pocztowski, Oficyna Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2005.
2. Bugdol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Difin 2008.
3. Guillén M., González T.F., The Ethical Dimension of Managerial Leadership: Two Illustrative Case Studies in TQM, “Journal of Business Ethics” 2001.
4. Leksykon prawniczy, red. U. Kalina-Prasznic, Alta 2, Wrocław 1997.
5. Mikołajczyk Z., Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, GWSH, Katowice 2003.
6. Sudoł S., Wysoka jakość wszechrzeczy materialnych i niematerialnych podstawowym wyzwaniem teraźniejszości i przyszłości, „Przegląd Organizacji” 2006, nr 12.
7. Szymańska K., Changes of organizational culture in self–government administration institutions, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2011.
8. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego, art.8, art. 28.
9. Wawak T., Własność komunalna, Praca Zbiorowa, Serwis Informacyjny – Umbrella Projekt, Kraków 1991.
References
2. Bugdol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Difin 2008.
3. Guillén M., González T.F., The Ethical Dimension of Managerial Leadership: Two Illustrative Case Studies in TQM, “Journal of Business Ethics” 2001.
4. Leksykon prawniczy, red. U. Kalina-Prasznic, Alta 2, Wrocław 1997.
5. Mikołajczyk Z., Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, GWSH, Katowice 2003.
6. Sudoł S., Wysoka jakość wszechrzeczy materialnych i niematerialnych podstawowym wyzwaniem teraźniejszości i przyszłości, „Przegląd Organizacji” 2006, nr 12.
7. Szymańska K., Changes of organizational culture in self–government administration institutions, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2011.
8. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego, art.8, art. 28.
9. Wawak T., Własność komunalna, Praca Zbiorowa, Serwis Informacyjny – Umbrella Projekt, Kraków 1991.