Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł omawia kwestię coraz większego znaczenia etyki w relacjach biznesowych, czyli szeroko pojętych stosunkach zachodzących między przedsiębiorstwem a interesariuszami zewnętrznymi. Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, jakie motywy stoją za deklarowaniem uznawania etyki jako wartości fundamentalnej w przedsiębiorstwach, promowaniem jej poprzez różnego rodzaju programy etyczne oraz czy deklaracje przedsiębiorstw w tym zakresie mają odzwierciedlenie w rzeczywiści. W artykule przedstawiono badania, które na ten temat przeprowadzono wśród przedsiębiorstw.

Słowa kluczowe

etyka znaczenie relacje biznes motywy

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Banach, E. (2013). Znaczenie etyki w relacjach biznesowych. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 28(2), 115–123. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.6323

Referencje

    1. Barcik, A. (2000), Etyka biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem w polskiej gospodarce rynkowej, Agencja Wydawnicza Trio, Katowice.
    2. Jeurinssen, R. (2007), Ethics & Business, VanGorcum.
    3. Porębski, Cz. (1997), Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Wyd. „Znak”, Kraków.
    4. Pratley, P. (1998), Etyka w biznesie. Podstawy zarządzania, Gebethner i s‑ka, Warszawa.
    5. Rok, B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
    6. Sternberg, E. (1998), Czysty biznes, PWN, Warszawa.
    7. Sternberg, E. (2000), Just business. Business Ethics in Action, Oxford.
    8. Węgrzecki, A. (1999), Etyczne fundamenty gospodarowania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
    9. Europejskie Badanie Nadużyć Gospodarczych 2011, Po kryzysie uczciwość pod nadzorem, raport Ernst & Young.
    10. 12 światowe badanie nadużyć gospodarczych, O krok dalej: miejsce na uczciwość w biznesie, raport Ernst&Young.
    11. Chartered Institute of Management Accountants www.cimaglobal.com
    12. Ernst&Young www.ey.com