Treść głównego artykułu
Abstrakt
Artykuł omawia kwestię coraz większego znaczenia etyki w relacjach biznesowych, czyli szeroko pojętych stosunkach zachodzących między przedsiębiorstwem a interesariuszami zewnętrznymi. Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, jakie motywy stoją za deklarowaniem uznawania etyki jako wartości fundamentalnej w przedsiębiorstwach, promowaniem jej poprzez różnego rodzaju programy etyczne oraz czy deklaracje przedsiębiorstw w tym zakresie mają odzwierciedlenie w rzeczywiści. W artykule przedstawiono badania, które na ten temat przeprowadzono wśród przedsiębiorstw.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Barcik, A. (2000), Etyka biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem w polskiej gospodarce rynkowej, Agencja Wydawnicza Trio, Katowice.
2. Jeurinssen, R. (2007), Ethics & Business, VanGorcum.
3. Porębski, Cz. (1997), Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Wyd. „Znak”, Kraków.
4. Pratley, P. (1998), Etyka w biznesie. Podstawy zarządzania, Gebethner i s‑ka, Warszawa.
5. Rok, B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
6. Sternberg, E. (1998), Czysty biznes, PWN, Warszawa.
7. Sternberg, E. (2000), Just business. Business Ethics in Action, Oxford.
8. Węgrzecki, A. (1999), Etyczne fundamenty gospodarowania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
9. Europejskie Badanie Nadużyć Gospodarczych 2011, Po kryzysie uczciwość pod nadzorem, raport Ernst & Young.
10. 12 światowe badanie nadużyć gospodarczych, O krok dalej: miejsce na uczciwość w biznesie, raport Ernst&Young.
11. Chartered Institute of Management Accountants www.cimaglobal.com
12. Ernst&Young www.ey.com
Referencje
2. Jeurinssen, R. (2007), Ethics & Business, VanGorcum.
3. Porębski, Cz. (1997), Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Wyd. „Znak”, Kraków.
4. Pratley, P. (1998), Etyka w biznesie. Podstawy zarządzania, Gebethner i s‑ka, Warszawa.
5. Rok, B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
6. Sternberg, E. (1998), Czysty biznes, PWN, Warszawa.
7. Sternberg, E. (2000), Just business. Business Ethics in Action, Oxford.
8. Węgrzecki, A. (1999), Etyczne fundamenty gospodarowania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
9. Europejskie Badanie Nadużyć Gospodarczych 2011, Po kryzysie uczciwość pod nadzorem, raport Ernst & Young.
10. 12 światowe badanie nadużyć gospodarczych, O krok dalej: miejsce na uczciwość w biznesie, raport Ernst&Young.
11. Chartered Institute of Management Accountants www.cimaglobal.com
12. Ernst&Young www.ey.com