Treść głównego artykułu

Abstrakt

Współpraca uczelni z otoczeniem bliższym i dalszym wynika nie tylko z zapisów prawnych, lecz także coraz częściej z konieczności. Może przybierać różne formy, być wykorzystywana na różne sposoby i mieć bardzo różne konsekwencje dla wszystkich zainteresowanych stron. W tekście uwaga zostanie skupiona na jednej z najczęściej wykorzystywanych form takiej współpracy, tj. na wykładach prowadzonych przez praktyków‑przedstawicieli wyższych szczebli zarządzania z różnych podmiotów gospodarczych. Celem opracowania jest odpowiedź na następujące pytania: czy konsekwencje tej współpracy mogą mieć pozytywne skutki dla rozwoju kompetencji społecznych u studentów oraz czy jest możliwe utrzymanie wysokiej jakości kształcenia takiej aktywności. Artykuł składa się z dwóch części: pierwszej, opracowanej za pomocą analizy treści, oraz drugiej, przedstawiającej analizę przypadku zajęć dydaktycznych przygotowanych wspólnie z praktykami zarządzania dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Mocną stroną owych zajęć była wysoka jakość kształcenia, w tym bardzo dobre przygotowanie prelegentów.

Słowa kluczowe

współpraca uczelni z praktykami zarządzania jakość kształcenia rozwój kompetencji społecznych Artes Liberales UJ

Szczegóły artykułu

Jak cytować
M. Bugaj , J. (2015). Działalność dydaktyczna praktyków w kontekście jakości kształcenia – analiza przypadku. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 36(2), 131–145. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4587

Referencje

Read More