Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł jest głosem w dyskusji na temat znaczenia i symboliki złota w komunikacji biz‑ nesowej. W celu zawężenia perspektywy badawczej autorka koncentruje się na nazwach metaforycznych, które wykorzystują domenę złota i wpływają na różne aspekty dyskursu organizacyjnego, szczególnie na jego wymiar edukacyjny. Artykuł przedstawia, jak meta‑ fory determinują tworzenie nazw uczestników, instrumentów i strategii współczesnego dyskursu ekonomicznego oraz jak nazwy metaforyczne wpływają na proces edukacji ekonomicznej.

Słowa kluczowe

język symboliczny metafory komunikacja zasoby ludzkie

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Bielenia‑Grajewska, M. . (2015). Rola języka symbolicznego w edukacji ekonomicznej na przykładzie nazw metaforycznych wykorzystujących domenę złota. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 37(3), 57–70. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4634

Referencje

    1. Badley, K., Van Brummelen, H. (2012). Metaphors we teach by: how metaphors shape what we do in classrooms, Wipf and Stock, Eugene, OR.
    2. Bielenia Grajewska, M. (2009a). The role of metaphors in the language of investment banking. Iberica, 17, 139–155.
    3. Bielenia Grajewska, M. (2009b). Metaforyczność nazw bankowości inwestycyjnej, czyli świat byków, niedźwiedzi, rycerzy i odstraszaczy rekinów. W: K. Jarosińska- Buriak (red.), Języki metafory. Literatura–teoria–język–przekład. Elbląg: Wydawnictwo PWSZ, 259–268.
    4. Bielenia Grajewska, M. (2009c). Linguistic borrowing in the English language of eco nomics. Lexis, 3, 107–135.
    5. Bielenia Grajewska, M. (2011). Corporate networking. In: G.A. Barnett (Ed.), Encyclopedia of social networks. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications Inc., 183–188.
    6. Bielenia Grajewska, M. (2013). Schemas theory. In: E.H. Kessler (Ed.), Encyclopedia of management theory. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications Inc., 676–678.
    7. Bielenia Grajewska, M. (2014). The metaphorical dimension of CSR discourse. Organizational metaphors in the food industry. In: R. Tench, B. Jones, W. Sun (Eds.), Communicating corporate social responsibility: lessons from theory and practice. Bingley: Emerald, 311–333.
    8. Burla, S., Alioth, A., Frei, F., Müller, W.R. (1995). Die Erfindung von Führung: vom Mythos der Machbarkeit in der Führungsausbildung. Zürich: Vdf Hochschulverlag AG an der ETH Zürich.
    9. Casula, C.C. (2004). Giardinieri, principesse, porcospini. Metafore per l’evoluzione personale e professionale. Milano: Franco Angeli.
    10. Clark, G. (1986). Symbols of excellence: precious materials as expressions of status. Stockbridge: Cambridge University Press.
    11. Cordoni, A., Woods, L. (2001). Formazione e motivazione in azienda. Milano: Giunti Demetra.
    12. Czerska, M., Rutka, R. (2014). Kształtowanie innowacyjnej kultury organizacji po przez styl kierowania. Studia Ekonomiczne, 183, 32–44.
    13. D’Aloe, G. (2004). I colori simbolici: origini di un linguaggio universale. Negarine di S. Pietro in Cariano: Il Segno dei Gabrielli Editori.
    14. Fatali, G., D’Apuzzo, A., Caplan, J. (2004). Il coaching on line. Fare coaching in azienda attraverso uno strumento gestionale efficace ed innovative. Milano: Franco Angeli.
    15. Heimerl, P. (2012). Organisationstheorien. In: P. Heimerl, R. Sichler (Eds.), Strategie, Organisation, Personal, Führung. Wien: Facultas Verlags und Buchhandels AG.
    16. http://beta.investinganswers.com/financial dictionary \
    17. http://hrpgrants.com.pl/projekt/srebrnybiznes
    18. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Apple traci 5 5 ale zloty krzyz moze dac zarobic 16 29
    19. 5572.html http://www.equitymagazine.pl/artykuly/zloty parasol/
    20. http://www.forbes.pl/styl zycia/artykul/Styl/zlote szpilki,15035,1
    21. http://www.governica.com/ http://www.governica.com/Złote_kołnierzyki
    22. http://www.hrk.pl/pl/home/slowniki/slownik_hr.aspx
    23. http://www.hrzone.com/business hr glossary http://www.investopedia.com/24. http://www.jobfitter.pl/slownik hr/A http://www.vwbank.pl/docs/WU_zloty_11.2010.pdf
    25. https://www.pkobp.pl/bankowosc osobista/aurum/biezace finanse/rachun ki otwarte do 15052011r/zlote konto/ https://www.santanderconsumer.pl/pozyczki ubezpieczenia
    26. Inkson, K. (2006). Protean and boundaryless careers as metaphors. Journal of Vocational Behavior, 69(1), 48–63.
    27. Juchnowicz, M. (2010). Zarządzanie kapitałem ludzkim a poziom zaangażowania pracowników. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 3–4, 57–66.
    28. Koller, V. (2005). Critical discourse analysis and social cognition: evidence from busi ness media discourse. Discourse Society, 16(2), 199–224.
    29. Lanza, N. (2008). Essere coach, lavorare con l’esperienza. La metafora dell’allenatore per valorizzare le risorse in azienda. Milano: FrancoAngeli.
    30. Mamet, P., Mierzyńska, B. (2004). Zastosowanie metafory w nauczaniu angielskiego języka biznesu. Języki Obce w Szkole, 2, 127–129.
    31. Miodek, J., Maziarz, M., Piekot, T., Poprawa, M., Zarzeczny, G. (2010). Jak pisać o funduszach europejskich. Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
    32. Muths, Ch. (1997). Cromoterapia. L’uso dei colori per la cura del corpo e della psiche. Roma: Mediterranee.
    33. Parkin, M. (2010). Tales for coaching: using stories and metaphors with individuals and small groups. New Delhi: Kogan Page Publishers. Perrenoud, Ph. (2000). D’une métaphore l’autre: transférer ou mobiliser ses conna issances? In: J. Dolz, E. Ollagnier (Eds.), L’énigme de la compétence en éducation. Bruxelles: De Boeck, Coll. Raisons Éducatives, 45–60.
    34. Pettinelli, M. (2008). The psychology of emotions, feelings and thoughts. Lulu.com
    35. Romanowska, M. (2010). Przełomy strategiczne w przedsiębiorstwie. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, 98, 7–15. Ujwary Gil, A. (2004). Inwentyka, czyli kreatywność w biznesie. Nowy Sącz: WSB NLU.
    36. Wojtczuk Turek, A. (2012). Zachowania innowacyjne w pracy. Wybrane zagadnienia teoretyczne i praktyczne. Warszawa: Difin.
    37. Woodhams, J.M. (2014). We’re the nurses’: metaphor in the discourse of workplace socialization. Language & Communication, 34, 56–68.