Treść głównego artykułu

Abstrakt

Zarządzanie jakością na uczelniach w Polsce sprowadzane jest często jedynie do zapewniania jakości kształcenia. Jest to zbyt wąskie, zdaniem autora, traktowanie jakości w jednostkach szkolnictwa wyższego. Problemem szkolnictwa wyższego, oprócz odpowiedniego zdefiniowania pojęcia jakości, jest również sprowadzanie działań akredytacyjnych, których intencją jest m.in. doradzanie uczelniom z zakresu zarządzania jakością, wyłącz‑ nie do działań kontrolnych. Przykłady uczelni zagranicznych Pompeu Fabra University w Hiszpanii i Glasgow Caledonian University w Szkocji pokazują, że zarządzanie jakością może generować duże korzyści dla uczelni.

Słowa kluczowe

jakość szkolnictwo wyższe zarządzanie dobre praktyki korzyści.

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Brdulak , . J. . (2015). Wyzwania w zarządzaniu jakością na uczelniach w Polsce – dobre praktyki. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 37(3), 13–21. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4636

Referencje

Read More