Treść głównego artykułu

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest zwięzłe opisanie procesu negocjacji ze szczególnym uwzględnieniem fazy przygotowań. Artykuł powstał na bazie wniosków i przemyśleń z kilkuletnich badań własnych, poświęconych negocjacjom (szczególnie biznesowym). Jako wieloletni negocjator i prezes Krajowego Stowarzyszenia Negocjatorów autorka uważa, że faza wstępna jest często niedoceniana, choć ma wielkie znaczenie dla rezulta‑ tów negocjacji. Zarówno badania własne – analiza porównawcza literatury przedmiotu, badania ankietowe i studia przypadków – jak też praktyczne doświadczenia związane z negocjacjami pozwoliły na opracowanie autorskiego modelu negocjacji. Autorka wyraża nadzieję, że jej artykuł zainteresuje menedżerów, których umiejętność prowadzenia nego‑ cjacji stanowi istotny element portfela kompetencji, a także pracowników naukowych, zajmujących się zawodowo tą problematyką.

Słowa kluczowe

negocjacje negocjacje w biznesie fazy negocjacji przygotowanie do negocjacji elementy fazy przygotowania do negocjacji

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Jaskólska , A. . (2016). Negocjacje biznesowe ze szczególnym uwzględnieniem fazy przygotowań. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 40(2), 65–80. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4499

Referencje

    1. Balawajder, K. (1998). Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacjach. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
    2. Barry, B., Lewicki, R.J., Saunders, D.M. (2011). Zasady negocjacji. Poznań: Rebis.
    3. Cenker, E. (2002). Negocjacje. Poznań: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania.
    4. Cialdini, R. (2012). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
    5. Dawson, R. (2002). Sekrety udanych negocjacji. Poznań: Wydawnictwo Jacek Santorski & Co, Wamex.
    6. Dawson, R. (2004). Sekrety skutecznego przekonywania. Poznań: Wamex.
    7. Fisher, R., Ury, W. (2009). Dochodząc do TAK: negocjowanie bez poddawania się. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
    8. Hogan, K. (2010). Psychologia perswazji. Strategie i techniki wywierania wpływu na ludzi. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
    9. Kałążna‑Drewińska, U. (2006). Negocjacje w biznesie: kluczowe problemy. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego..
    10. Kamiński, J. (2003). Negocjowanie: techniki rozwiązywania konfliktów. Warszawa: Poltext.
    11. Kozina, A. (2012). Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
    12. Mastenbroek, W. (2001). Negocjowanie. Warszawa: PWN.
    13. Nęcki, Z. (2003). Negocjacje w biznesie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
    14. Rządca, R., Wujec, P. (1998). Negocjacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
    15. Ury, W. (2009). Odchodząc od NIE: negocjowanie od konfrontacji do kooperacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
    16. Watkins, M. (2005). Sztuka negocjacji w biznesie. Innowacyjne podejścia prowadzące do przełomu. Gliwice: Helion.
    17. Watkins, M. (2008). Reguły negocjacji. Gliwice: Helion.
    18. Winch, A. (2010). Negocjacje: jednostka, organizacja, kultura. Warszawa: Difin.