Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest zwięzłe opisanie procesu negocjacji ze szczególnym uwzględnieniem fazy przygotowań. Artykuł powstał na bazie wniosków i przemyśleń z kilkuletnich badań własnych, poświęconych negocjacjom (szczególnie biznesowym). Jako wieloletni negocjator i prezes Krajowego Stowarzyszenia Negocjatorów autorka uważa, że faza wstępna jest często niedoceniana, choć ma wielkie znaczenie dla rezulta‑ tów negocjacji. Zarówno badania własne – analiza porównawcza literatury przedmiotu, badania ankietowe i studia przypadków – jak też praktyczne doświadczenia związane z negocjacjami pozwoliły na opracowanie autorskiego modelu negocjacji. Autorka wyraża nadzieję, że jej artykuł zainteresuje menedżerów, których umiejętność prowadzenia nego‑ cjacji stanowi istotny element portfela kompetencji, a także pracowników naukowych, zajmujących się zawodowo tą problematyką.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Balawajder, K. (1998). Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacjach. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
2. Barry, B., Lewicki, R.J., Saunders, D.M. (2011). Zasady negocjacji. Poznań: Rebis.
3. Cenker, E. (2002). Negocjacje. Poznań: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania.
4. Cialdini, R. (2012). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
5. Dawson, R. (2002). Sekrety udanych negocjacji. Poznań: Wydawnictwo Jacek Santorski & Co, Wamex.
6. Dawson, R. (2004). Sekrety skutecznego przekonywania. Poznań: Wamex.
7. Fisher, R., Ury, W. (2009). Dochodząc do TAK: negocjowanie bez poddawania się. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
8. Hogan, K. (2010). Psychologia perswazji. Strategie i techniki wywierania wpływu na ludzi. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
9. Kałążna‑Drewińska, U. (2006). Negocjacje w biznesie: kluczowe problemy. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego..
10. Kamiński, J. (2003). Negocjowanie: techniki rozwiązywania konfliktów. Warszawa: Poltext.
11. Kozina, A. (2012). Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
12. Mastenbroek, W. (2001). Negocjowanie. Warszawa: PWN.
13. Nęcki, Z. (2003). Negocjacje w biznesie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
14. Rządca, R., Wujec, P. (1998). Negocjacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
15. Ury, W. (2009). Odchodząc od NIE: negocjowanie od konfrontacji do kooperacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
16. Watkins, M. (2005). Sztuka negocjacji w biznesie. Innowacyjne podejścia prowadzące do przełomu. Gliwice: Helion.
17. Watkins, M. (2008). Reguły negocjacji. Gliwice: Helion.
18. Winch, A. (2010). Negocjacje: jednostka, organizacja, kultura. Warszawa: Difin.
Referencje
2. Barry, B., Lewicki, R.J., Saunders, D.M. (2011). Zasady negocjacji. Poznań: Rebis.
3. Cenker, E. (2002). Negocjacje. Poznań: Wydawnictwo Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania.
4. Cialdini, R. (2012). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
5. Dawson, R. (2002). Sekrety udanych negocjacji. Poznań: Wydawnictwo Jacek Santorski & Co, Wamex.
6. Dawson, R. (2004). Sekrety skutecznego przekonywania. Poznań: Wamex.
7. Fisher, R., Ury, W. (2009). Dochodząc do TAK: negocjowanie bez poddawania się. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
8. Hogan, K. (2010). Psychologia perswazji. Strategie i techniki wywierania wpływu na ludzi. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
9. Kałążna‑Drewińska, U. (2006). Negocjacje w biznesie: kluczowe problemy. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego..
10. Kamiński, J. (2003). Negocjowanie: techniki rozwiązywania konfliktów. Warszawa: Poltext.
11. Kozina, A. (2012). Planowanie negocjacji w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
12. Mastenbroek, W. (2001). Negocjowanie. Warszawa: PWN.
13. Nęcki, Z. (2003). Negocjacje w biznesie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
14. Rządca, R., Wujec, P. (1998). Negocjacje. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
15. Ury, W. (2009). Odchodząc od NIE: negocjowanie od konfrontacji do kooperacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
16. Watkins, M. (2005). Sztuka negocjacji w biznesie. Innowacyjne podejścia prowadzące do przełomu. Gliwice: Helion.
17. Watkins, M. (2008). Reguły negocjacji. Gliwice: Helion.
18. Winch, A. (2010). Negocjacje: jednostka, organizacja, kultura. Warszawa: Difin.