Treść głównego artykułu

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza zagadnienia złożoności pracy i przeciążenia informacyjnego menedżerów w dużym centrum dystrybucyjnym branży e-commerce jako źródła stresu i ryzyka wypalenia zawodowego. W analizie uwzględniono wpływ pandemii. Na podstawie badań ilościowych przeprowadzono diagnozę klimatu przeciążenia, stresorów oraz wypalenia zawodowego. Grupę badawczą stanowiło grono kierowników zespołów, gdyż to oni bezpośrednio w okresie pandemii, ale również obecnie w okresie post-pandemicznym pracują na pierwszej linii, na której złożoność i dynamika zmian są bardzo wysokie. Jest to poziom menedżerski najniższy, ale zarazem największy ilościowo i kluczowy, ze względu na bezpośredni kontakt z pracownikiem magazynowym. Wyniki badań wskazały na znaczne obciążenie informacyjne i przeciążenie pracą, które są stresorami prowadzącymi potencjalnie do wypalenia, jednak takowego nie stwierdzono. Jako wnioski z pracy przedstawiono propozycję rozwiązań wdrożeniowych, które pomogą zapobiec trwałemu wypaleniu zawodowemu. Dodatkowo omówiono kluczowe role menedżerów wyższego szczebla w podejmowaniu tychże interwencji antystresowych i antywypaleniowych.

Słowa kluczowe

złożoność pracy pandemia przeciążenia informacyjne stres interwencje antystresowe wypalenie zawodowe

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Wyszyński, T. (2024). Wpływ złożoności pracy i przeciążeń informacyjnych na pełnione przez menedżerów role – na przykładzie centrum dystrybucyjnego e-commerce. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 68(2). https://doi.org/10.33119/EEIM.2023.68.2 (Original work published 1 grudzień 2023)

Referencje

Read More