Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem było wskazanie preferencji studentów Wydziału Ekonomicznego SGGW w zakresie wyboru przedmiotów fakultatywnych. W pierwszym etapie badań studenci wskazali, czym kierują się wybierając fakultety, a w drugim decydowali, który z dwóch zaproponowanych przedmiotów bardziej im odpowiada. Drugi etap został przeprowadzony metodą Discrete Choice Experiment (DCE), która nie była wcześniej stosowana w podobnych badaniach w Polsce. Do eksperymentu zostali zaproszeni wszyscy studenci WE SGGW, jednak tylko część z nich odpowiedziała, co stanowi ograniczenie we wnioskowaniu. Wykazano, że dla studentów najważniejszym czynnikiem jest osoba prowadząca zajęcia. Wskazuje to na znaczące różnice pomiędzy dotychczas opublikowanymi badaniami a przeprowadzonym eksperymentem, podkreślając znaczenie aktualizowania wiedzy na temat opinii studentów i dostosowywania do nich oferty.

Słowa kluczowe

przedmioty fakultatywne badanie preferencji Discrete Choice Experiment studenci edukacja

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Jurek, K., & Rawa, G. (2024). Identyfikacja preferencji studentów dotyczących wyboru przedmiotów fakultatywnych. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 70(4). https://doi.org/10.33119/EEIM.2024.70.1

Referencje

Read More