Treść głównego artykułu

Abstrakt

Projektowanie uniwersalne jako holistyczne podejście do tworzenia środowisk, produktów i usług dostępnych dla wszystkich użytkowników zdobywa globalne uznanie. Artykuł przedstawia wprowadzenie innowacyjnego programu pilotażowego w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie, integrującego zasady projektowania uniwersalnego w edukację studentów. Studenci interdyscyplinarnie projektowali rozwiązania na rzecz społecznych potrzeb, próbując wypracować innowacje społeczne, co podkreśla znaczenie tego podejścia w redukcji nierówności społecznych. Badanie ewaluacyjne, przeprowadzone z wykorzystaniem badania ankietowego (wielkość próby badawczej: 121 respondentów) oraz z wykorzystaniem indywidualnych wywiadów pogłębionych (14 rozmówców) z udziałem kadry i studentów, oceniało wpływ programu na ich podejście do projektowania i jego użyteczność w praktyce zawodowej. Pomimo wyzwań związanych z wdrażaniem projektowania uniwersalnego, jego rosnąca świadomość i postęp technologiczny przyczyniają się do jego szerokiego przyjęcia.

Słowa kluczowe

wip

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Anacik-Kryza, A., & Sieroń, A. (2024). Kształtowanie kompetencji projektowych w kontekście uniwersalnego designu: Droga do innowacji społecznych. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 72(2). https://doi.org/10.33119/EEIM.2024.72.4

Referencje

Read More