Treść głównego artykułu
Abstrakt
Ograniczenie lub likwidacja luki kompetencyjnej może nastąpić poprzez zastosowanie w procesie oceny kompetencji menedżerskich szerokiego spektrum metod oceny, obejmującego metody pozwalające diagnozować: profil kompetencyjny menedżera, postępy w realizacji celów, jakość wykonywanej pracy, a także przydatność menedżera na zajmowanym przez niego stanowisku pracy oraz możliwość opracowania ścieżki rozwoju jego kariery zawodowej. Na potrzeby artykułu przyjęto tezę, że różnorodność zastosowanych metod tworzy warunki do uzyskania kompleksowej i obiektywnej oceny posiadanych i wykorzystywanych w bieżącym działaniu kompetencji menedżerskich. Za cel artykułu przyjęto przedstawienie metod diagnozowania kompetencji kadry menedżerskiej oraz ukazanie zakresu ich wykorzystania w praktyce przedsiębiorstw.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Cewińska, J., Striker, M., Wojtaszczyk, K. (2013). Kompetencje przyszłych mene‑ dżerów w świetle wyników autodiagnozy studentów Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Organizacja i Zarządzanie, 1147(52), 181–192.
2. Gholipur, R.A., Mahmoodi, S.M., Jandaghi, G., Fardmanesh, H. (2012). Presentation Model of Managerial Competency Approach in Management Development. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(9), 506–520.
3. Holstein-Beck, M. (1996). Jak być menedżerem? Warszawa: CIM.
4. Jabłoński, M. (2011). Koncepcje i modele kompetencji pracowniczych w zarządzaniu. Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.
5. Mansfield, B. (1999). What is “competence” all about? Competency, 6(3), 24–28.
6. Markowski, A., Pawelec, R. (2003). Słownik wyrazów obcych i trudnych. Warszawa: Wydawnictwo Wilga.
7. Nogalski, B., Śniadecki, J. (1998). Kształtowanie umiejętności menedżerskich. Bydgoszcz: TNOiK.
8. Oleksa, K., Springer, A. (2017). Motywacja osiągnięć jako podmiotowe uwarunko‑ wanie wdrożenia koncepcji empowerment w organizacjach. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 43, 41–55.
9. Oleksyn, T. (2010). Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer business.
10. Peterson, T.O., Fleet Van, D.D. (2004). The ongoing legacy of R.L. Katz. An updated typology of management skills’. Management Decision, 42(10), 1297–1308.
11. Stor, M., Suchodolski, A. (2016). Kompetencje kadry menedżerskiej w obszarze ZZL z perspektywy wyników uzyskiwanych przez przedsiębiorstwa polskie i zagra‑ niczne w Polsce. Organizacja i Kierowanie, 3, 99–119.
12. Szczęsna, A., Rostkowski, T. (2004). Zarządzanie kompetencjami. W: T. Rostkowski (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Difin, 37–76.
13. Tyrańska, M. (2015). Koncepcja systemu oceny kompetencji kadry menedżerskiej w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Referencje
2. Gholipur, R.A., Mahmoodi, S.M., Jandaghi, G., Fardmanesh, H. (2012). Presentation Model of Managerial Competency Approach in Management Development. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(9), 506–520.
3. Holstein-Beck, M. (1996). Jak być menedżerem? Warszawa: CIM.
4. Jabłoński, M. (2011). Koncepcje i modele kompetencji pracowniczych w zarządzaniu. Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.
5. Mansfield, B. (1999). What is “competence” all about? Competency, 6(3), 24–28.
6. Markowski, A., Pawelec, R. (2003). Słownik wyrazów obcych i trudnych. Warszawa: Wydawnictwo Wilga.
7. Nogalski, B., Śniadecki, J. (1998). Kształtowanie umiejętności menedżerskich. Bydgoszcz: TNOiK.
8. Oleksa, K., Springer, A. (2017). Motywacja osiągnięć jako podmiotowe uwarunko‑ wanie wdrożenia koncepcji empowerment w organizacjach. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 43, 41–55.
9. Oleksyn, T. (2010). Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer business.
10. Peterson, T.O., Fleet Van, D.D. (2004). The ongoing legacy of R.L. Katz. An updated typology of management skills’. Management Decision, 42(10), 1297–1308.
11. Stor, M., Suchodolski, A. (2016). Kompetencje kadry menedżerskiej w obszarze ZZL z perspektywy wyników uzyskiwanych przez przedsiębiorstwa polskie i zagra‑ niczne w Polsce. Organizacja i Kierowanie, 3, 99–119.
12. Szczęsna, A., Rostkowski, T. (2004). Zarządzanie kompetencjami. W: T. Rostkowski (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Difin, 37–76.
13. Tyrańska, M. (2015). Koncepcja systemu oceny kompetencji kadry menedżerskiej w przedsiębiorstwie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.