Treść głównego artykułu
Abstrakt
Przedsiębiorstwa, chcąc osiągnąć sukces rynkowy, muszą współpracować z innymi uczestnikami rynku (tak z dostawcami, jak i z odbiorcami). Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem wymaga myślenia o konkurencyjności w ramach całego łańcucha logistycznego (a nie tylko o konkurencyjności danego podmiotu). Artykuł ma charakter teoretyczno‑empiryczny. W części teoretycznej odniesiono się do potencjału konkuren‑ cyjności logistyki – wskazano kompetencje logistyczne przedsiębiorstw oraz umiejętności logistyczne pracowników wg modelu T, a w części empirycznej – przedstawiono wyniki badania własnego, dotyczącego samooceny umiejętności studentów II roku studiów dru‑ giego stopnia na kierunku Logistyka również wg modelu T.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Blaik, P. (2017). Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. Warszawa: PWE.
2. Boyatzis, R. (1982). The Competent Manager. A Model for Effective Performance. New York: John Wiley & Sons Inc.
3. Chmielecki, M. (2012). Umiejętności i kompetencje kadry zarządzającej w logistyce. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Zarządzanie Logistyczne, XIII(16), 21–31.
4. Council of Logistic Management. Careers in Logistics. www.academic.rcc.edu/logistic‑ smanagement (12.11.2017).
5. Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
6. Gibson, B., Gibson, M., Rutner, S. (1998). Careers in Logistics. Oak Brook, IL: Council of Logistics Management.
7. Hamel, G., Prahalad, C.K. (1994). Competing for the Future. Harvard Business Review, July–August, 69–82.
8. Kazibudzki, P. (2007). Kompetencje przedsiębiorcy‑menedżera. Ideologia kształtowania. Szczecin: Wydawnictwo My Book.
9. Łupicka, A. (2005). Teorie wyjaśniające powstawanie i funkcjonowanie sieci logistycz‑ nych. LogForum, 1(1), 1–12.
10. Mangan, J., Christopher, M. (2005). Management development and the supply chain management of the future. International Journal of Logistics Management, 16(2), 178–191.
11. McClelland, D. (1973). (1973). Testing for competence rather than for “intelligence”. American Psychologist, 28, 1–14.
12. Mentzer, J., Min, S., Bobbit, L.M. (2004). Toward a Unifield Theory of Logistics. International Journal of Physical. Distribution and Logistics Management, 8, 606–627
13. Pokolenie Z na rynku pracy – charakterystyka (2016). www.poradnikprzedsiebiorcy.pl (21.11.2017).
14. Rakowska, A. (2007). Kompetencje kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej.
15. Simmonds, K. (1986). The Accounting Assessment of Competitive Position. European Journal of Marketing, 20(1), 16–31.
16. Spencer, L.M., Spencer, S.M. (1993). Competence at work: Models for superior performan‑ ce. New York: John Wiley & Sons Inc.
17. Stankiewicz, M.J. (red.) (1999). Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębior‑ stwa. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
18. Stankiewicz, M.J. (2005). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjno‑ ści przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
19. UM–WUP (2015). Bilans kompetencji w branży transport i logistyka. Raport z przeprowa‑ dzonych badań. Kraków.
Referencje
2. Boyatzis, R. (1982). The Competent Manager. A Model for Effective Performance. New York: John Wiley & Sons Inc.
3. Chmielecki, M. (2012). Umiejętności i kompetencje kadry zarządzającej w logistyce. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Zarządzanie Logistyczne, XIII(16), 21–31.
4. Council of Logistic Management. Careers in Logistics. www.academic.rcc.edu/logistic‑ smanagement (12.11.2017).
5. Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
6. Gibson, B., Gibson, M., Rutner, S. (1998). Careers in Logistics. Oak Brook, IL: Council of Logistics Management.
7. Hamel, G., Prahalad, C.K. (1994). Competing for the Future. Harvard Business Review, July–August, 69–82.
8. Kazibudzki, P. (2007). Kompetencje przedsiębiorcy‑menedżera. Ideologia kształtowania. Szczecin: Wydawnictwo My Book.
9. Łupicka, A. (2005). Teorie wyjaśniające powstawanie i funkcjonowanie sieci logistycz‑ nych. LogForum, 1(1), 1–12.
10. Mangan, J., Christopher, M. (2005). Management development and the supply chain management of the future. International Journal of Logistics Management, 16(2), 178–191.
11. McClelland, D. (1973). (1973). Testing for competence rather than for “intelligence”. American Psychologist, 28, 1–14.
12. Mentzer, J., Min, S., Bobbit, L.M. (2004). Toward a Unifield Theory of Logistics. International Journal of Physical. Distribution and Logistics Management, 8, 606–627
13. Pokolenie Z na rynku pracy – charakterystyka (2016). www.poradnikprzedsiebiorcy.pl (21.11.2017).
14. Rakowska, A. (2007). Kompetencje kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej.
15. Simmonds, K. (1986). The Accounting Assessment of Competitive Position. European Journal of Marketing, 20(1), 16–31.
16. Spencer, L.M., Spencer, S.M. (1993). Competence at work: Models for superior performan‑ ce. New York: John Wiley & Sons Inc.
17. Stankiewicz, M.J. (red.) (1999). Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębior‑ stwa. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
18. Stankiewicz, M.J. (2005). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjno‑ ści przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
19. UM–WUP (2015). Bilans kompetencji w branży transport i logistyka. Raport z przeprowa‑ dzonych badań. Kraków.