Treść głównego artykułu

Abstrakt

Przedsiębiorstwa, chcąc osiągnąć sukces rynkowy, muszą współpracować z innymi uczestnikami rynku (tak z dostawcami, jak i z odbiorcami). Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem wymaga myślenia o konkurencyjności w ramach całego łańcucha logistycznego (a nie tylko o konkurencyjności danego podmiotu). Artykuł ma charakter teoretyczno‑empiryczny. W części teoretycznej odniesiono się do potencjału konkuren‑ cyjności logistyki – wskazano kompetencje logistyczne przedsiębiorstw oraz umiejętności logistyczne pracowników wg modelu T, a w części empirycznej – przedstawiono wyniki badania własnego, dotyczącego samooceny umiejętności studentów II roku studiów dru‑ giego stopnia na kierunku Logistyka również wg modelu T.

Słowa kluczowe

kompetencje logistyczne umiejętności logistyka (menedżerskie, interpersonalne, rozwiązywania problemów, funkcjonalne) studenci logistyki badanie własne

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Bukowska‑Piestrzyńska, A. . (2018). Umiejętności studentów kierunku Logistyka wg modelu T (w świetle wyników przeprowadzonego badania). Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 48(2), 31–44. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.2075

Referencje

    1. Blaik, P. (2017). Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. Warszawa: PWE.
    2. Boyatzis, R. (1982). The Competent Manager. A Model for Effective Performance. New York: John Wiley & Sons Inc.
    3. Chmielecki, M. (2012). Umiejętności i kompetencje kadry zarządzającej w logistyce. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. Zarządzanie Logistyczne, XIII(16), 21–31.
    4. Council of Logistic Management. Careers in Logistics. www.academic.rcc.edu/logistic‑ smanagement (12.11.2017).
    5. Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
    6. Gibson, B., Gibson, M., Rutner, S. (1998). Careers in Logistics. Oak Brook, IL: Council of Logistics Management.
    7. Hamel, G., Prahalad, C.K. (1994). Competing for the Future. Harvard Business Review, July–August, 69–82.
    8. Kazibudzki, P. (2007). Kompetencje przedsiębiorcy‑menedżera. Ideologia kształtowania. Szczecin: Wydawnictwo My Book.
    9. Łupicka, A. (2005). Teorie wyjaśniające powstawanie i funkcjonowanie sieci logistycz‑ nych. LogForum, 1(1), 1–12.
    10. Mangan, J., Christopher, M. (2005). Management development and the supply chain management of the future. International Journal of Logistics Management, 16(2), 178–191.
    11. McClelland, D. (1973). (1973). Testing for competence rather than for “intelligence”. American Psychologist, 28, 1–14.
    12. Mentzer, J., Min, S., Bobbit, L.M. (2004). Toward a Unifield Theory of Logistics. International Journal of Physical. Distribution and Logistics Management, 8, 606–627
    13. Pokolenie Z na rynku pracy – charakterystyka (2016). www.poradnikprzedsiebiorcy.pl (21.11.2017).
    14. Rakowska, A. (2007). Kompetencje kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej.
    15. Simmonds, K. (1986). The Accounting Assessment of Competitive Position. European Journal of Marketing, 20(1), 16–31.
    16. Spencer, L.M., Spencer, S.M. (1993). Competence at work: Models for superior performan‑ ce. New York: John Wiley & Sons Inc.
    17. Stankiewicz, M.J. (red.) (1999). Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębior‑ stwa. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
    18. Stankiewicz, M.J. (2005). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjno‑ ści przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji. Toruń: TNOiK „Dom Organizatora”.
    19. UM–WUP (2015). Bilans kompetencji w branży transport i logistyka. Raport z przeprowa‑ dzonych badań. Kraków.