Main Article Content

Abstract

Współczesna gospodarka, oparta na usługach, wymaga od absolwentów szkół wyższych umiejętności sprawnego komunikowania się nie tylko w mowie, lecz także pisemnie. W polskim szkolnictwie wyższym, poza przygotowaniem prac dyplomowych, obszarowi temu poświęca się niewiele zainteresowania. Dla odróżnienia, w wyższym szkolnictwie brytyjskim esej stanowi jedno z podstawowych narzędzi nauczania i sprawdzania wiedzy. W artykule przedstawiono formy wykorzystania eseju w London School of Economics. Następnie przedstawiono problemy, z którymi jest związane jego potencjalne upowszechnienie w Polsce oraz sposoby ich rozwiązania.

Article Details

How to Cite
Hacaga , M. (2018). Esej naukowy jako podstawowa forma wypowiedzi studenta – różnice między brytyjskim a polskim systemem edukacji wyższej w podejściu do krótkich prac pisemnych. Education of Economists and Managers, 48(2), 145–158. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.2078

References

Read More