Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie edukacji akademickiej jako szczególnego etapu w procesie kształcenia kompetencji przedsiębiorczych studentów z perspektywy psychologicznej koncepcji poznawczej człowieka. Bazując na dokonanym przeglądzie literatury, w artykule zaproponowano spojrzenie na kształcenie akademickie jako na etap konsolidowania – integrowania elementów składających się na kompetencje przedsiębiorcze studentów przy uwzględnieniu ich struktur poznawczych oraz wpływu otoczenia. Artykuł jest wynikiem pogłębionej refleksji nad rolą wykładowcy w procesie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych studentów i bazuje na doświadczeniach oraz przemyśleniach autorki zebranych w trakcie prowadzenia zajęć z przedsiębiorczości na specjalności Przedsiębiorczość w małej i średniej firmie, oferowanej na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Bańka, A. (2012). Przedsiębiorczość w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. O formowaniu się tożsamości nowego typu. W: Z. Ratajczak (red.), Przedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne. Warszawa: Difin, 27–47.
2. Białowąs, S., Buttler, D., Idczak, P., Klimanek, T., Olejniczak, T., Sławecki, B., Szwarc, K. (2015). Badanie Losów Absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Raportz IIIedycjibadania:Kadry dla Gospodarki. Poznań: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu–WUS w Poznaniu. http://kdg.ue.poznan.pl/att/Badania/bla_ra‑ port_2015.pdf (15.09.2017).
3. Fretschner, M., Weber, S. (2013). Measuring and Understanding the Effects of Entrepreneurial Awareness Education. Journal of Small Business Management, 51(3), 410–428.
4. Gudkova, S. (2016). Kompetencje przedsiębiorcze w tworzeniu i rozwijaniu organi‑ zacji. W: B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania. Warszawa: Wolters Kluwer, 378–396.
5. Jeruszka, U. (2016). Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne. Warszawa: Difin.
6. Kąkolewicz, M. (2011). Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
7. Kopaliński, W. (1970). Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Warszawa: Wiedza Powszechna.
8. Kozielecki, J. (1976). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
9. Melnikova, J., Zaščerinska, J. (2016). Integration of Entrepreneurship into Higher Education (Educational Sciences) in Lithuania and Latvia: Focus on Students’ Entrepreneurial Competencies. Regional Formation and Development Studies, 1(18), 100–109.
10. Morris, M.H., Webb, J.W., Fu, J., Singhal, S. (2013). A Competency‑Based Perspective on Entrepreneurship Education: Conceptual and Empirical Insights. Journal of Small Business Management, 51(3), 352–369.
11. Nabi, G., Liñán, F., Fayolle, A., Krueger, N., Walmsley, A. (2017). The Impact of Entrepreneurship Education in Higher Education: A Systematic Review and Research Agenda. Academy of Management Learning & Education, 16(2), 277–299.
12. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2016). Trening twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
13. Piróg, D. (2015). Kompetencje z zakresu przedsiębiorczości: rozważania teoretyczne i ich ilustracje w obszarze szkolnictwa wyższego. Przedsiębiorczość – Edukacja, 11, 364–376.
14. Pleśniarska, A. (2015). Uniwersytet a gospodarka oparta na wiedzy. W: J. Fazlagić (red.), Edukacja i kapitał intelektualny w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
15. Sánchez, J.C. (2013). The Impact of an Entrepreneurship Education Program on Entrepreneurial Competencies and Intention. Journal of Small Business Management, 51(3), 447–465.
16. Wiśniakowska, L. (2004). Słownik wyrazów obcych PWN. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Referencje
2. Białowąs, S., Buttler, D., Idczak, P., Klimanek, T., Olejniczak, T., Sławecki, B., Szwarc, K. (2015). Badanie Losów Absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Raportz IIIedycjibadania:Kadry dla Gospodarki. Poznań: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu–WUS w Poznaniu. http://kdg.ue.poznan.pl/att/Badania/bla_ra‑ port_2015.pdf (15.09.2017).
3. Fretschner, M., Weber, S. (2013). Measuring and Understanding the Effects of Entrepreneurial Awareness Education. Journal of Small Business Management, 51(3), 410–428.
4. Gudkova, S. (2016). Kompetencje przedsiębiorcze w tworzeniu i rozwijaniu organi‑ zacji. W: B. Glinka, M. Kostera (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania. Warszawa: Wolters Kluwer, 378–396.
5. Jeruszka, U. (2016). Kompetencje. Aspekty teoretyczne i praktyczne. Warszawa: Difin.
6. Kąkolewicz, M. (2011). Uczenie się jako konstruowanie wiedzy. Świadomość, qualia i technologie informacyjne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
7. Kopaliński, W. (1970). Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Warszawa: Wiedza Powszechna.
8. Kozielecki, J. (1976). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
9. Melnikova, J., Zaščerinska, J. (2016). Integration of Entrepreneurship into Higher Education (Educational Sciences) in Lithuania and Latvia: Focus on Students’ Entrepreneurial Competencies. Regional Formation and Development Studies, 1(18), 100–109.
10. Morris, M.H., Webb, J.W., Fu, J., Singhal, S. (2013). A Competency‑Based Perspective on Entrepreneurship Education: Conceptual and Empirical Insights. Journal of Small Business Management, 51(3), 352–369.
11. Nabi, G., Liñán, F., Fayolle, A., Krueger, N., Walmsley, A. (2017). The Impact of Entrepreneurship Education in Higher Education: A Systematic Review and Research Agenda. Academy of Management Learning & Education, 16(2), 277–299.
12. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2016). Trening twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
13. Piróg, D. (2015). Kompetencje z zakresu przedsiębiorczości: rozważania teoretyczne i ich ilustracje w obszarze szkolnictwa wyższego. Przedsiębiorczość – Edukacja, 11, 364–376.
14. Pleśniarska, A. (2015). Uniwersytet a gospodarka oparta na wiedzy. W: J. Fazlagić (red.), Edukacja i kapitał intelektualny w gospodarce opartej na wiedzy. Warszawa: Akademia Finansów i Biznesu Vistula.
15. Sánchez, J.C. (2013). The Impact of an Entrepreneurship Education Program on Entrepreneurial Competencies and Intention. Journal of Small Business Management, 51(3), 447–465.
16. Wiśniakowska, L. (2004). Słownik wyrazów obcych PWN. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.