Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule przedstawiono wprowadzone innowacyjne rozwiązania w obszarze społecznej odpowiedzialności w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Szczególna uwaga została zwrócona na nowatorski charakter wprowadzonych działań. W części teoretycznej artykułu została omówiona istota i pojęcie społecznej odpowiedzialności i jej wpływ na wizerunek organizacji. Część badawczą artykułu oparto na wynikach badania własnego poświęconego wybranym działaniom w obszarze społecznej odpowiedzialności na przykładzie wybranego urzędu. W artykule została podkreślona znacząca rola, jaką odgrywa implementacja dobrych rozwiązań biznesowych w przedstawionym obszarze w administracji publicznej.

Słowa kluczowe

zarządzanie zasobami ludzkimi CSR społeczna odpowiedzialność menedżer publiczny jednostka samorządu terytorialnego

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Różańska-Bińczyk, I. . (2019). Implementacja koncepcji społecznej odpowiedzialności w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 51(1), 109–118. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.2352

Referencje

    1. Burda, K. (2006). Biznes odpowiedzialny. Forbes, 2, 82–83.
    2. Głuszek, E. (2008). CSR jako narzędzie budowania wizerunku firmy. W: Z. Pisz, M. Rojek--Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Wrocław: WydawnictwoUniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 193–203.
    3. Komisja Europejska (2011). Strategia UE na lata 2011–2014 dotycząca społecznej odpowiedzialnościprzedsiębiorstw. Bruksela.
    4. Matejun, M. (2011). Metoda studium przypadku w pracach badawczych młodychnaukowców z zakresu nauk o zarządzaniu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 19, 203–213.
    5. Mróz, J. (2008). Przejawy społecznych zaangażowań wybranych przedsiębiorstw działającychw Polsce. W: Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialnośćprzedsiębiorstw. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego weWrocławiu, 244–251.
    6. Po co, jak i o czym edukować pracowników o CSR?. http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp--content/uploads/2017/01/Infografika_PO-CO-JAK-I-O-CZYM-EDUKOWAC.pdf, 15.12.2018.
    7. Rok, B. (2004). Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie. Warszawa: AkademiaRozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
    8. Różańska-Bińczyk, I. (2018). Transfer dobrych praktyk zarządzania zasobami ludzkimi z biznesudo jednostek samorządu terytorialnego. Rozprawa doktorska. Repozytorium UniwersytetuŁódzkiego. http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/handle/11089/26154,15.12.2018.
    9. Różańska-Bińczyk, I., Mielczarek, J. (2018). Łódzkie Service Jam, czyli pobudzanieinnowacyjności poprzez dzielenie się wiedzą w jednostkach samorządu terytorialnego. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 6, 62–71.
    10. Rybak, M. (2001). Społeczna odpowiedzialność biznesu – idea i rzeczywistość. GospodarkaNarodowa, 3, 23–47.
    11. Sudoł, S. (2007) Nauki o zarządzaniu. Węzłowe problemy i kontrowersje. Toruń: TNOiK„Dom Organizatora”.
    12. UMWŁ (2017). Społeczna Odpowiedzialność UMWŁ. Dokument wewnętrzny.
    13. Wołowiec, T. (2004). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułązarządzania. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 3, 3–11.