Treść głównego artykułu

Abstrakt

Budowanie marki pracodawcy staje się jednym z priorytetów współczesnych organizacji. Rośnie nie tylko zainteresowanie metodami, technikami i narzędziami employer branding, lecz także zatrudnienie na stanowiskach odpowiedzialnych za kształtowanie marki firmy jako pracodawcy. Celem artykułu jest zaprezentowanie zakresu zadań realizowanych na stanowisku specjalisty ds. EB oraz kompetencji niezbędnych do ich wykonywania na podstawie wyników badania przeprowadzonego z zastosowaniem metodyki analizy treści dokumentacji.

Słowa kluczowe

marka pracodawcy employer branding kompetencje zakres obowiązków

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Krasnova, A. (2019). Oczekiwania wobec kandydatów a zakres obowiązków na stanowisku specjalisty do spraw budowania marki pracodawcy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 51(1), 221–231. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.2373

Referencje

    1. Brzus, M. (2017). Specjalista ds. Employer Brandingu – czyli tak naprawdę kto? https://www.linkedin.com/pulse/specjalista-ds-employer-brandingu-czyli-tak-na-ktobrzus-mba/, 20.11.2018.
    2. Czarniawska, B. (2014). Social science research. From field to desk. London: Sage Publications.
    3. Departament Rynku Pracy MRPiPS (2014). Klasyfikacja zawodów i specjalności. http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci,1.12.2018.
    4. HAYS (2018). Raport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy. https://www.hays.pl/cs/groups/hays_common/documents/…/hays_2078590.pdf, 14.11.2018.
    5. HRMInstitute (2018). Raport Employer Branding w Polsce 2018. https://www.formularze.hrminstitute.pl/raport-eb-w-polsce-2018/, 11.08.2018.
    6. Jonze, J., East, H. (2013). Employer branding in human resources management. The Importanceof recruiting and retaining employees. www.diva-portal.org, 2.03.2016.
    7. Łuczewski, M., Bednarz-Łuczewska, P. (2012). Analiza dokumentów zastanych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2. Warszawa:Wydawnictwo Naukowe PWN, 163–185.
    8. Macnar, A. (2012). Modelowy employer branding. https://www.hrminstitute.pl/modelowy-employer-branding/, 14.11.2018.
    9. Melde, A., Benz, M. (2014). Employer branding in wissenschaft und praxis. Leipzig: FraunhoferMOEZ.
    10. Pazio, I. (2018). HR-owca portret własny 2017: w branżowym lustrze. http://www.wyzwaniahr.pl/hr-owca-portret-wlasny-2017‑w-branzowym-lustrze/, 22.11.2018.
    11. Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych– refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83–112.
    12. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania,procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
    13. Wojtaszczyk, K. (2009). Od marki do marki pracodawcy z wyboru. e-mentor, 1 (28). http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/610, 14.11.2018.