Main Article Content
Abstract
Budowanie marki pracodawcy staje się jednym z priorytetów współczesnych organizacji. Rośnie nie tylko zainteresowanie metodami, technikami i narzędziami employer branding, lecz także zatrudnienie na stanowiskach odpowiedzialnych za kształtowanie marki firmy jako pracodawcy. Celem artykułu jest zaprezentowanie zakresu zadań realizowanych na stanowisku specjalisty ds. EB oraz kompetencji niezbędnych do ich wykonywania na podstawie wyników badania przeprowadzonego z zastosowaniem metodyki analizy treści dokumentacji.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Brzus, M. (2017). Specjalista ds. Employer Brandingu – czyli tak naprawdę kto? https://www.linkedin.com/pulse/specjalista-ds-employer-brandingu-czyli-tak-na-ktobrzus-mba/, 20.11.2018.
2. Czarniawska, B. (2014). Social science research. From field to desk. London: Sage Publications.
3. Departament Rynku Pracy MRPiPS (2014). Klasyfikacja zawodów i specjalności. http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci,1.12.2018.
4. HAYS (2018). Raport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy. https://www.hays.pl/cs/groups/hays_common/documents/…/hays_2078590.pdf, 14.11.2018.
5. HRMInstitute (2018). Raport Employer Branding w Polsce 2018. https://www.formularze.hrminstitute.pl/raport-eb-w-polsce-2018/, 11.08.2018.
6. Jonze, J., East, H. (2013). Employer branding in human resources management. The Importanceof recruiting and retaining employees. www.diva-portal.org, 2.03.2016.
7. Łuczewski, M., Bednarz-Łuczewska, P. (2012). Analiza dokumentów zastanych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2. Warszawa:Wydawnictwo Naukowe PWN, 163–185.
8. Macnar, A. (2012). Modelowy employer branding. https://www.hrminstitute.pl/modelowy-employer-branding/, 14.11.2018.
9. Melde, A., Benz, M. (2014). Employer branding in wissenschaft und praxis. Leipzig: FraunhoferMOEZ.
10. Pazio, I. (2018). HR-owca portret własny 2017: w branżowym lustrze. http://www.wyzwaniahr.pl/hr-owca-portret-wlasny-2017‑w-branzowym-lustrze/, 22.11.2018.
11. Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych– refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83–112.
12. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania,procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
13. Wojtaszczyk, K. (2009). Od marki do marki pracodawcy z wyboru. e-mentor, 1 (28). http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/610, 14.11.2018.
References
2. Czarniawska, B. (2014). Social science research. From field to desk. London: Sage Publications.
3. Departament Rynku Pracy MRPiPS (2014). Klasyfikacja zawodów i specjalności. http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci,1.12.2018.
4. HAYS (2018). Raport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy. https://www.hays.pl/cs/groups/hays_common/documents/…/hays_2078590.pdf, 14.11.2018.
5. HRMInstitute (2018). Raport Employer Branding w Polsce 2018. https://www.formularze.hrminstitute.pl/raport-eb-w-polsce-2018/, 11.08.2018.
6. Jonze, J., East, H. (2013). Employer branding in human resources management. The Importanceof recruiting and retaining employees. www.diva-portal.org, 2.03.2016.
7. Łuczewski, M., Bednarz-Łuczewska, P. (2012). Analiza dokumentów zastanych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2. Warszawa:Wydawnictwo Naukowe PWN, 163–185.
8. Macnar, A. (2012). Modelowy employer branding. https://www.hrminstitute.pl/modelowy-employer-branding/, 14.11.2018.
9. Melde, A., Benz, M. (2014). Employer branding in wissenschaft und praxis. Leipzig: FraunhoferMOEZ.
10. Pazio, I. (2018). HR-owca portret własny 2017: w branżowym lustrze. http://www.wyzwaniahr.pl/hr-owca-portret-wlasny-2017‑w-branzowym-lustrze/, 22.11.2018.
11. Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych– refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83–112.
12. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania,procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
13. Wojtaszczyk, K. (2009). Od marki do marki pracodawcy z wyboru. e-mentor, 1 (28). http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/610, 14.11.2018.