Treść głównego artykułu
Abstrakt
Budowanie marki pracodawcy staje się jednym z priorytetów współczesnych organizacji. Rośnie nie tylko zainteresowanie metodami, technikami i narzędziami employer branding, lecz także zatrudnienie na stanowiskach odpowiedzialnych za kształtowanie marki firmy jako pracodawcy. Celem artykułu jest zaprezentowanie zakresu zadań realizowanych na stanowisku specjalisty ds. EB oraz kompetencji niezbędnych do ich wykonywania na podstawie wyników badania przeprowadzonego z zastosowaniem metodyki analizy treści dokumentacji.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Brzus, M. (2017). Specjalista ds. Employer Brandingu – czyli tak naprawdę kto? https://www.linkedin.com/pulse/specjalista-ds-employer-brandingu-czyli-tak-na-ktobrzus-mba/, 20.11.2018.
2. Czarniawska, B. (2014). Social science research. From field to desk. London: Sage Publications.
3. Departament Rynku Pracy MRPiPS (2014). Klasyfikacja zawodów i specjalności. http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci,1.12.2018.
4. HAYS (2018). Raport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy. https://www.hays.pl/cs/groups/hays_common/documents/…/hays_2078590.pdf, 14.11.2018.
5. HRMInstitute (2018). Raport Employer Branding w Polsce 2018. https://www.formularze.hrminstitute.pl/raport-eb-w-polsce-2018/, 11.08.2018.
6. Jonze, J., East, H. (2013). Employer branding in human resources management. The Importanceof recruiting and retaining employees. www.diva-portal.org, 2.03.2016.
7. Łuczewski, M., Bednarz-Łuczewska, P. (2012). Analiza dokumentów zastanych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2. Warszawa:Wydawnictwo Naukowe PWN, 163–185.
8. Macnar, A. (2012). Modelowy employer branding. https://www.hrminstitute.pl/modelowy-employer-branding/, 14.11.2018.
9. Melde, A., Benz, M. (2014). Employer branding in wissenschaft und praxis. Leipzig: FraunhoferMOEZ.
10. Pazio, I. (2018). HR-owca portret własny 2017: w branżowym lustrze. http://www.wyzwaniahr.pl/hr-owca-portret-wlasny-2017‑w-branzowym-lustrze/, 22.11.2018.
11. Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych– refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83–112.
12. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania,procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
13. Wojtaszczyk, K. (2009). Od marki do marki pracodawcy z wyboru. e-mentor, 1 (28). http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/610, 14.11.2018.
Referencje
2. Czarniawska, B. (2014). Social science research. From field to desk. London: Sage Publications.
3. Departament Rynku Pracy MRPiPS (2014). Klasyfikacja zawodów i specjalności. http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci,1.12.2018.
4. HAYS (2018). Raport płacowy 2018. Trendy na rynku pracy. https://www.hays.pl/cs/groups/hays_common/documents/…/hays_2078590.pdf, 14.11.2018.
5. HRMInstitute (2018). Raport Employer Branding w Polsce 2018. https://www.formularze.hrminstitute.pl/raport-eb-w-polsce-2018/, 11.08.2018.
6. Jonze, J., East, H. (2013). Employer branding in human resources management. The Importanceof recruiting and retaining employees. www.diva-portal.org, 2.03.2016.
7. Łuczewski, M., Bednarz-Łuczewska, P. (2012). Analiza dokumentów zastanych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2. Warszawa:Wydawnictwo Naukowe PWN, 163–185.
8. Macnar, A. (2012). Modelowy employer branding. https://www.hrminstitute.pl/modelowy-employer-branding/, 14.11.2018.
9. Melde, A., Benz, M. (2014). Employer branding in wissenschaft und praxis. Leipzig: FraunhoferMOEZ.
10. Pazio, I. (2018). HR-owca portret własny 2017: w branżowym lustrze. http://www.wyzwaniahr.pl/hr-owca-portret-wlasny-2017‑w-branzowym-lustrze/, 22.11.2018.
11. Szczepaniak, K. (2012). Zastosowanie analizy treści w badaniach artykułów prasowych– refleksje metodologiczne. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 42, 83–112.
12. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania,procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
13. Wojtaszczyk, K. (2009). Od marki do marki pracodawcy z wyboru. e-mentor, 1 (28). http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/610, 14.11.2018.