Main Article Content
Abstract
Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa jako pracodawcy zyskuje coraz większe zainteresowanie teoretyków i praktyków biznesu. Pracodawcy, chcąc uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną oraz przyciągnąć i utrzymać talenty, stosują działania z zakresu employer branding, skierowane do wewnątrz oraz na zewnątrz organizacji. Celem artykułu jest analiza działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w obszarze wizerunku pracodawcy, których adresatami są pracownicy. Autorka, na podstawie dostępnej literatury, przeanalizowała koncepcję wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy oraz dokonała przeglądu działań podejmowanych przez pracodawców skierowanych do wewnątrz organizacji. Na podstawie badań empirycznych przeanalizowano działania wizerunkowe skierowane do wewnętrznych interesariuszy. Wnioski posłużą do dalszych badań wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Altkorn, J. (2004). Wizerunek firmy. Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu w DąbrowieGórniczej.
2. Ambler, T., Barrow, S. (1996). The employer brand. The Journal of Brand Management,3 (4), 185–206.
3. Backhaus, K., Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, 9 (5), 501–517.
4. Baruk, A. (2012). Rola marketingu personalnego w kształtowaniu wizerunku organizacji. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, 3 (4), 108–111.
5. Bellou, V., Chaniotakis, I., Kehagias, I., Rigopoulou, I. (2015). Employer brand of choice:An employee perspective. Journal of Business Economics and Management, 16 (6),1201–1215.
6. Berthon, P., Ewing, M., Hah, L. L. (2005). Captivating company: Dimensions of attractivenessin employer branding. International Journal of Advertising, 24 (2), 151–172.
7. Bukowska, U. (2009). Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu pozytywnego wizerunkupracodawcy. W: M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzaniakapitałem ludzkim. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 486–493.
8. Edwards, M. R. (2010). An integrative review of employer branding and OB theory. PersonnelReview, 39 (1), 5–23.
9. Figurska, I., Matuska, E. (2013). Employer branding as a human resources managementstrategy. Human Resources Management & Ergonomics, VII(2), 35–38.
10. Gill, R. (2011). An Integrated Literature Review: Strengthening Reputation throughEOC and CSR. International Journal of Humanities and Social Science, 1 (12), 64–71.
11. Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 51–91.
12. Urbancova, H., Hudakova, M. (2017). Benefits of employer brand and the supportingtrends. Economics & Sociology, 10 (4), 41–50.
13. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania,procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
14. Wojtaszczyk, K. (2010). Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy.Przegląd Organizacji, 1, 19–22.
15. Zając-Pałdyna, U. (2018). Jawność wynagrodzeń w kontekście budowania wizerunkupracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty,3 (49), 203–213.
References
2. Ambler, T., Barrow, S. (1996). The employer brand. The Journal of Brand Management,3 (4), 185–206.
3. Backhaus, K., Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and Researching Employer Branding. Career Development International, 9 (5), 501–517.
4. Baruk, A. (2012). Rola marketingu personalnego w kształtowaniu wizerunku organizacji. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, 3 (4), 108–111.
5. Bellou, V., Chaniotakis, I., Kehagias, I., Rigopoulou, I. (2015). Employer brand of choice:An employee perspective. Journal of Business Economics and Management, 16 (6),1201–1215.
6. Berthon, P., Ewing, M., Hah, L. L. (2005). Captivating company: Dimensions of attractivenessin employer branding. International Journal of Advertising, 24 (2), 151–172.
7. Bukowska, U. (2009). Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu pozytywnego wizerunkupracodawcy. W: M. Juchnowicz (red.), Kulturowe uwarunkowania zarządzaniakapitałem ludzkim. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 486–493.
8. Edwards, M. R. (2010). An integrative review of employer branding and OB theory. PersonnelReview, 39 (1), 5–23.
9. Figurska, I., Matuska, E. (2013). Employer branding as a human resources managementstrategy. Human Resources Management & Ergonomics, VII(2), 35–38.
10. Gill, R. (2011). An Integrated Literature Review: Strengthening Reputation throughEOC and CSR. International Journal of Humanities and Social Science, 1 (12), 64–71.
11. Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 51–91.
12. Urbancova, H., Hudakova, M. (2017). Benefits of employer brand and the supportingtrends. Economics & Sociology, 10 (4), 41–50.
13. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania,procesy, pomiar. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
14. Wojtaszczyk, K. (2010). Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy.Przegląd Organizacji, 1, 19–22.
15. Zając-Pałdyna, U. (2018). Jawność wynagrodzeń w kontekście budowania wizerunkupracodawcy. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty,3 (49), 203–213.